اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به کارگردانی حمید عسکری؛

مستند هنرمند کرمانی به جشنواره سینما حقیقت راه یافت

خبرگزاری فارس: فیلم مستند «بلندگوها برای چه کسی به صدا درمی‌آیند» به کارگردانی حمید عسکری به بخش مسابقه ملی پنجمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت راه یافت.

مستند هنرمند کرمانی به جشنواره سینما حقیقت راه یافت
کارگردان کرمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: "بلندگوها برای چه کسی به صدا درمی‌آیند" عنوان مستندی 16 دقیقه‌ای است که در سال گذشته در سیمای مرکز کرمان تولید شد.
حمید عسکری بیان داشت: این فیلم در روستای کبوترخان از توابع رفسنجان کرمان تولید شده و موضوع آن از یک رسم محلی در این روستا برگرفته شده است.
وی افزود: از دیرباز در این روستا رایج است که هر زمان یکی از اهالی فوت می‌کند، خبر درگذشت وی را با صدای بلند از بلندگوهای مسجد اعلام می‌کنند تا مراسم تشییع و تدفین باشکوه و احترام برگزار شود.
عسکری تصریح کرد: در این فیلم مستند شخص اطلاع‌دهنده جوانی است که هر زمان به سمت مسجد حرکت می‌کند، ترس و نگرانی اهالی روستا را دربر می‌گیرد که باز خبر مرگ کدام یک از اهالی روستا از بلندگوی مسجد شنیده می‌شود.
وی از راهیابی فیلم مستند «بلندگوها برای چه کسی به صدا در می‌آیند» به بخش مسابقه ملی پنجمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت خبر داد و بیان داشت: علی عسکرزاده تهیه کننده، حمید عسکری تصویربردار و کارگردان، محسن مجیدی تدوینگر و مریم کرمی عکاس «بلندگوها برای چه کسی به صدا درمی‌آیند» هستند و موسیقی این مجموعه قطعاتی از احمد پژمان را شامل می‌شود.
به گزارش فارس، پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» طی روزهای 16 تا 21 آبان ‌ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول