اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گفت‏وگوی فارس با کاظم جلالی:

هنر و تئاتر مغفول مانده/ سینماها رو به تعطیلی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضع فرهنگی گفت: هنر و تئاتر مغفول مانده و سینماهای ما نیز به تعطیلی کشیده شده است.

هنر و تئاتر مغفول مانده/ سینماها رو به تعطیلی است
کاظم جلالی امروز در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در سمنان، با اشاره به برگزاری نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب سمنان، در خصوص ارزیابی خود از وضعیت فرهنگی استان اظهار داشت: سمنان یک استان کاملاً فرهنگی است و از گذشته تاکنون چهره‏های زیادی از فرهیختگان، مشاهیر و هنرمندان به‏نام کشور متعلق به این استان بوده‏اند.
وی گفت: مفاخری چون خرقانی، بایزید بسطامی و ... چهره‏های فاخر استان سمنان بودند و این امر نشان می‏دهد فرهنگ استان دارای سابقه تاریخی است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت فعلی استان گفت: وضعیت فعلی با توجه به استعدادهای زیاد فرهنگی استان فراتر از حدی باید باشد که اکنون از آن برخوردار هستیم.
جلالی ادامه داد: متاسفانه کتابخانه‏های ما از کتاب‏های خوب و مرجع غنی برخوردار نیست و فقط می‏‏توانیم بگوییم که فقط دارای یک ساختمان مجلل است و سینماهای ما نیز به تعطیلی کشیده شده است.
وی تصریح کرد: هنر و تئاتر ما هم با توجه به وجود استعدادهای فراوان در استان سمنان به خصوص در شاهرود به علت بی‏توجهی و عدم برنامه‏ریزی مغفول مانده است.
جلالی در پاسخ به این سئوال که چقدر پیگیر فعالیت‏های فرهنگی در استان سمنان به ویژه شهرستان شاهرود هستید، گفت: بنده چندین بار پیگیر برگزاری نمایشگاه کتاب سراسری در شاهرود بودم که برگزار شد و انصافاً کار موفقی هم بوده است.
وی اضافه کرد: همچنین پیگیری و مذاکره با دولت در خصوص پروژه‏های دولتی در بخش فرهنگ و کتابخانه‏ها در استان سمنان و شاهرود تا حصول نتیجه از وظایف ذاتی ما بوده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص راه‏های ترویج فرهنگ کتاب‏خوانی گفت: باید طوری برنامه‏ریزی کنیم که فرهنگ کتاب‏خوانی را به درون منازل مردم ببریم.
وی ادامه داد: در سفرهایی که به برخی کشورها داشتیم، کمتر انسان‏هایی در آنجا بودند که هنگام سوار‏شدن اتوبوس، مترو یا نشستن در کافه و رستوران کتاب از دستشان بیفتد و این به عنوان یک فرهنگ تبدیل شده است.
نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی با اعلام پایین بودن میزان کتاب‏خوانی در کشور گفت: رسانه‏ها به خصوص صدا و سیما باید تبلیغات و معرفی کتاب را جدی بگیرند؛ چه بسا کتاب‏های خوبی به چاپ می‏رسد اما چون تبلیغات مناسبی برای آن انجام نمی‏شود، مدت‏ها مردم از آن بی‏بهره می‏مانند.
جلالی یکی دیگر از راه‏های ترویج فرهنگ مطالعه را دسترسی آسان کتاب‏ها با سلایق گوناگون مردم دانست و گفت: باید در این زمینه از تجربیات کشورهای موفق در زمینه کتاب‏خوانی استفاده کرد و از شیوه‏های جدید و نوی آنها با توجه به استعدادهای کشور بهره گرفته شود و این وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه‏های عمومی کشور است.
جلالی در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب در استان‏های کشور نیز اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه کتاب در استان‏ها کار بسیار خوبی است و موجب گسترش فرهنگ مطالعه و آشنایی با کتاب‏های جدید و نو می‏شود.
وی در پایان گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب در استان‏ها اگر به صورت دوره‏ای و در شهرستان‏های کشور نیز برگزار شود، گامی ارزشمند در جهت توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‏خوانی در کشور است.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول