اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان:

سینمای جوان بندرعباس به ساخت فیلم توجه کند

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با بیان اینکه فعالیت‌های دفتر سینمای جوان بندرعباس به برگزاری دوره‌های آموزشی محدود شده است خواستار توجه این تشکیلات به ساخت و تولید فیلم‌ شد.

سینمای جوان بندرعباس به ساخت فیلم توجه کند
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، انوشیروان پیشدار در مراسم جشن سینمای هرمزگان که به مناسبت روز ملی سینما با حضور جمعی از فعالان این حوزه در سینما ستاره جنوب برگزار شد با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی دستگاه‌های فرهنگی آماده سازی بسترهای لازم در راستای ارتقا فرهنگ و هنر به ویژه سینماست اظهار داشت: با توجه به بودجه‌های محدود هر نوع حمایتی که توانسته‌ایم از فیلمسازان به عمل آورده‌ایم و در برنامه‌ریزی امسال نیز 200 میلیون تومان برای این امر در نظر گرفته‌ایم که اگر محقق شود بسیاری از مشکلات فیلم سازان حل می‌شود.
سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، متولی اصلی سینما را بخش خصوصی عنوان کرد و ابراز داشت: وظیفه دولت حمایت غیرمستقیم و بسترسازی است که سعی داریم با گسترش آموزش و تعلیم جوانان حوزه سینمای هرمزگان را پربار کنیم.
این مقام مسئول در ادامه به ارائه آمار سینماهای استان طی سال گذشته پرداخت و خاطرنشان کرد: هم اکنون هرمزگان دارای دو سینمای کاملا مدرن و دو سینمای چهار بعدی است و دو سینمای 180 نفره، دو سینمای 170 نفره و یک سینمای پنج بعدی نیز در استان در دست ساخت است که امیدواریم تا پایان پایان سال به بهره‌برداری برسد.
وی یادآور شد: طی سال گذشته در مجموع 41 فیلم در سینماهای هرمزگان اکران شد و 102 هزار و 861 نفر از فیلم‌ها دیدن کردند و در بعد آموزشی نیز 180 نفر از دو آموزشگاه تخصصی سینما در بندرعباس فارغ‌التحصیل شدند.
سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ضمن تاکید بر برگزاری جشنواره فیلم اردیبهشت در سال آینده یادآور شد: کارهایی در راستای حضور در جشنواره مورد حمایت قرار می‌گیرند که به لحاظ محتوایی و اثرگذاری شاخص باشند.
پیشدار در بخش دیگری از سخنان خود، تولید فیلم کوتاه و برگزاری دوره‌های آموزشی را از اولویت‌های حوزه سینمای هرمزگان عنوان و افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری انجمن سینمای جوان دفتر بندرعباس تا حد قابل قبولی این ظرفیت و بستر را بالاخص در حوزه سخت‌افزاری مهیا کرده است اما این میزان کافی نیست.
وی به حمایت‌های اداره کل در حوزه تولید فیلم کوتاه پرداخت و خاطرنشان کرد: اگر در تولید فیلم کوتاه موفق باشیم، می‌توانیم پا به عرصه تولید فیلم بلند بگذاریم و سعی داریم به هر شکل ممکن این امر در استان هرمزگان تحقق یابد.
پیشدار از تشکیل شورای نظارت بر صدور مجوز فیلم سازی خبر داد و گفت: تعیین اعضای این شورا طی روزهای آینده محقق می‌شود و وظیفه اصلی آنها نظارت بر کیفیت ساخت فیلم است.
وی پشتوانه فیلمسازی استان را بسیار غنی دانست و افزود: بزرگانی همچون سیدحسن بنی‌هاشمی، کورش گرمساری و .... از پشتوانه‌های سینمای استان هستند که با این ظرفیت خوب باید هر چه سریع‌تر تولیدات سینمایی در استان افزایش یابد.
در پایان این مراسم از دست‌اندرکاران و فعالان سینمایی هرمزگان تجلیل شد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول