اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی یزد خبر داد:

فعالیت 21 هزار نفر در شهرک‌های صنعتی یزد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد گفت: در حال حاضر بیش از 21 هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان یزد مشغول به فعالیت هستند.

فعالیت 21 هزار نفر در شهرک‌های صنعتی یزد
به گزارش خبرگزاری فارس، سید مسعود عظیمی صبح امروز در دیدار با امام جمعه یزد با ارائه گزارشی از مأموریت‌ها، فعایت‌ها، برنامه‌های آینده شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد در حوزه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را تشریح کرد.
وی اظهار داشت: تاکنون 13 شهرک، یک منطقه ویژه اقتصادی و 15 ناحیه صنعتی در استان یزد راه‌اندازی شده است.
وی بیان کرد: در همه شهرستان‌های استان یزد با توجه به استعدادها و قابلیت‌های صنعتی آن منطقه، شهرک و ناحیه صنعتی ایجاد شده است.
وی میزان اشتغال ایجاد شده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را بیش از 21 هزار نفر اعلام کرد که بیشترین آن مربوط به شهرک صنعتی یزد نزدیک به 10 هزار نفر است.
عظیمی با تأکید بر وجود مشکلات زیرساختی در شهرک‌ها و نواحی اظهار داشت: یکی از بزرگ‌ترین معضلات شهرک‌ها و نواحی صنعتی، عدم گازرسانی به واحد های صنعتی است.
وی افزود: با حمایت دولت تا پایان سال جاری 11 شهرک و ناحیه استان گازدار می‌شوند.
عظیمی همچنین از گازدار شدن شهرک صنعتی مهریز و پایان عملیات گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی خبر داد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد یکی دیگر از مشکلات صنعت استان را مسئله کمبود آب در ایجاد و توسعه صنایع اعلام کرد.
عظیمی همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش صنایع کوچک خاطرنشان کرد: تاکنون دو خوشه صنعتی در این راستا ایجاد شده یا توسعه یافته است که در سال جاری خوشه نساجی به مرحله توسعه یافتگی رسید و خوشه کاشی سرامیکی تا سال آینده در دست اجرا خواهد بود.
وی افزود: مطالعات استعدادیابی دو خوشه صنعتی محصولات کنجدی و صنایع پلیمر و پلاستیک نیز آغاز شده است.
عظیمی همچنین از بهره‌برداری از مرکز خدمات فناوری و کسب و کار شهرک صنعتی یزد در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: این مرکز مکانی بسیار مناسب برای استقرار مشاوران صنعتی و ارتباط نزدیک صنعت با حوزه مشاوره و خدمات مرتبط است.
وی از مطالعه تحلیلی زنجیره ارزش 9 رشته صنعت اصلی استان خبر داد و یادآور شد: نتایج این طرح می‌تواند راهگشای برنامه‌ریزی و اقدامات مؤثری برای رفع مشکلات و کمبود‌های این صنایع باشد.
امام جمعه یزد نیز در این دیدار با تأکید بر وظیفه حیاتی شرکت شهرک‌های صنعتی در ایجاد بستری مناسب برای سرمایه‌گذاری اظهار داشت: ایجاد علاقمندی و ترغیب افراد به سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در بخش صنعت استان وظیفه اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی است.
آیت‌الله محمدرضا ناصری با قدردانی از زحمات صورت گرفته در ایجاد زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، خواستار بهره‌برداری بهتر از امکانات و زیرساخت‌های اولیه برای سرمایه‌گذاران و جلب رضایت حداکثری صنعتگران شد.
ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود برخی صنایع آلاینده در استان یزد، بر لزوم مکان‌یابی مناسب شهرک‌ها و استقرار صنایع مشابه در یک محل تأکید کرد.
امام جمعه یزد همچنین بر لزوم انجام کارهای فرهنگی برای شاغلان در واحدهای صنعتی تاکید و اظهار امیدواری کرد: با فعال کردن مساجد در شهرک‌ها و انجام امور آموزشی در حوزه‌های فرهنگی و دینی، بتوان زمینه رشد معنوی بخشی از جامعه را که در صنعت استان فعالیت می‌کنند، فراهم کرد.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول