اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شش ماه نخست سال 90؛

100 طرح اشتغالزایی کمیته امداد آمل اجرایی شد

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان آمل گفت: در شش ماه نخست امسال از 400 طرح اشتغالزایی امداد این شهرستان، بیش از 100 طرح اشتغالزایی کمیته امداد اجرایی شد.

100 طرح اشتغالزایی کمیته امداد آمل اجرایی شد
رمضان علیپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل اظهار داشت: 400 طرح اشتغالزایی مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) این شهرستان برای دریافت اعتبارات و وام اشتغال به سیستم‌های بانکی معرفی شد.
وی اضافه کرد: تاکنون در سال 1390 بیش از 100 طرح اشتغالزایی اجرایی شد و بقیه متقاضیان در حال پیگیری برای دریافت وام و تکمیل مدارک هستند.
علیپور با اشاره به اختصاص مبلغ 3 میلیارد و 900 میلیون ریال اعتبار لازم برای اجرایی شدن این 100 طرح اشتغالزایی بیان داشت: یک میلیارد و 200 میلیون ریال این اعتبارات از منابع امدادی بوده و بقیه آن از منابع بانکی به صورت قرض الحسنه و کم بهره است.
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان آمل افزود: با این وجود برای 100 نفر از افراد زیر پوشش به طور مستقیم شغل ایجاد می‌شود که آنها نیز بسته به شرایط مشاغل غیرمستقمی را نیز برای دیگران ایجاد می‌کنند.
علیپور با اعلام اینکه در سال جاری وام اشتغالزایی به مددجویان در سه گروه پرداخت می‌شود، بیان داشت: این وام برای کارانگیزی، توان‌افزایی و خودکفایی به افراد نیازمند اعطا می‌شود.
وی با تاکید اینکه این افراد در سایت رصد که وابسته به وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی بوده و مبنایی برای ایجاد اشتغال محسوب می‌شود ثبت‌نام کردند، اذعان داشت: همچنین 250 نفر از مددجویان تحت حمایت امداد آمل بدون هیچ هزینه‌ای در مراکز مورد تایید سازمان فنی و حرفه‌ای توسط اساتید مجرب آموزش‌های مهارتی لازم در بخش‌های مختلف را کسب کردند و به آنها برای کار در جامعه مدارک معتبر فنی و حرفه‌ای ارایه شد.
به گزارش فارس، در شهرستان آمل 5 هزار و 600 خانوار تحت حمایت کمیته امداد هستند که بیش از 11 هزار نفر را شامل می‌شوند همچنین 3 هزار و 650 زن سرپرست خانوار نیز در این نهاد مقدس در آمل عضویت دارند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول