اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان نمایش "این همه غول":

مسئولان تئاتر کودک را باور کرده‌اند

خبرگزاری فارس: کارگردان "این همه غول" گفت: در سال‌های اخیر ارزش‌ بیشتری به تئاتر کودک داده شده است که این مهم به معنای باور آن از سوی مسئولان است.

مسئولان تئاتر کودک را باور کرده‌اند
مجتبی مهدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با اشاره به اثرات ماندگار آموزش از طریق هنر تئاتر برای کودکان و نوجوانان اظهار کرد: باید از تئاتر به عنوان ابزاری مؤثر برای پرورش قدرت بیان و همچنین عاملی به منظور حضور کودک در میان اجتماع یاد کرد.
به گفته وی تقویت حس زیبایی‌شناسی در میان جامعه هدف را می‌توان از دیگر مواهب توجه به تئاتر کودک و نوجوان برشمرد.
کارگردان نمایش "این همه غول" ادامه داد: پرورش مهارت‌های شنیداری، دیداری، نقد و تحلیل مسائل پیرامون و رشد استعدادهای درونی نیز از تأثیرات هنر تئاتر بر روی مخاطبان است که باید جدی گرفته شود.
وی با بیان اینکه توجه به مخاطب‌سازی یکی از راهکارهای ترغیب به سوی هنر تئاتر خواند و بیان داشت: مکان‌های آموزشی مانند مهدهای کودک و یا مدارس را می‌توان به عنوان مکان‌های تأثیرگذار در تشویق جامعه به سوی این هنر تأثیرگذار برشمرد چراکه از طریق تئاتر می‌توان استعداد کودکان و نوجوانان را شناسایی کرد.
مهدی مشخص کردن نمایش‌های تئاتر برای دو گروه سنی کودک و نوجوان به منظور مشاهده تئاترهای مربوط به گروه سنی خود را یکی از موضوعاتی دانست که برای تحقق آن هنوز زمینه مناسبی در کشور فراهم نشده است.
وی با بیان اینکه تنها در آوردن ادای این کار نمی‌تواند به معنای تحقق آن باشد، افزود: باید بستر کافی برای این کار فراهم شود تا در صورت جدا کردن سنین کودک و نوجوان در ارائه تئاتر، شاهد سالن‌های نمایش خالی نباشیم.
کارگردان نمایش "این همه غول" با بیان اینکه در سال‌های اخیر ارزش‌های بیشتری به تئاتر کودک داده شده است، بیان کرد: این امر حاکی از آن است که مسئولان فرهنگی کشور، تئاتر کودک را باور کرده‌اند که البته برای رسیدن به نقطه عالی باید برنامه‌ریزی و توجهات بیشتری شود.
وی در پایان سخنانش با بیان اینکه در صورت تصویب قرارداد تیپ برای کار کودک، شاهد تحولی در این عرصه خواهیم بود، افزود: این مهم منجر به عرضه کار مطلوب و فاخر در عرصه نمایش می‌شود و می‌تواند در جلب و جذب کودکان نیز نقش بسزایی داشته باشد.
هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، از تاریخ 15 تا 20 آبان ماه در همدان، پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول