اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حمایت اداره ارشاد؛

تئاتر اردبیل جان و روح تازه‌ای می‌یابد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ارشاد اردبیل گفت: با حمایت از گروه‌های هنری و در اختیار گذاشتن امکانات و سالن برای آنان، در تلاشیم تا گروه‌های نمایشی پروانه‌دار استان جان و روحی تازه پیدا کنند.

تئاتر اردبیل جان و روح تازه‌ای می‌یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور شرفی صبح امروز در آیین اختتامیه نوزدهمین جشنواره تئاتر استان اردبیل اظهار داشت: فراخوان این جشنواره خرداد امسال به تمام شهرستان‌ها ارسال شده بود که در مجموع 44 اثر از سوی گروه‌های هنری به دبیرخانه جشنواره تئاتر استان ارسال و بعد از بررسی و بازبینی آنها 34 اثر به عنوان آثار نهایی انتخاب شد.
وی در ادامه بیان داشت: با توجه به اینکه شیوه اجرای جشنواره نسبت به سال گذشته تغییر یافته بود، ابراز داشت: حضور در این جشنواره منوط به اجرای عمومی نمایشنامه‌های شرکت‌کننده بود.
این مسئول ادامه داد: از بین 34 اثر در نهایت هشت اثر به عنوان آثار منتخب برای شرکت در مرحله نهایی انتخاب شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: جشنواره استانی تئاتر از هفتم تا دهم آبان‌ماه در تالار بیضاء و فدک اردبیل با استقبال خوب تماشاگران مواجه و برگزار شد.
دبیر نوزدهمین جشنواره تئاتر استان اردبیل اظهار داشت: اجرای عمومی اکثر نمایشنامه‌ها با استقبال خوب تماشاگران مواجه شد به طوری که در پایان این جشنواره از 22 نفر برگزیده تجلیل می‌شود.
وی ادامه داد: از هشت گروه برتر، شش گروه منتخب آثار خود را در بخش‌های مسابقه و جنبی به نمایش گذاشتند به طوری که پنج اثر در بخش مسابقه و یک اثر در بخش جنبی به رقابت پرداختند.
وی به کیفیت مناسب برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت:‌ این جشنواره نسبت به سال گذشته با توجه به تغییر شیوه برگزاری مناسب بوده و ما توانستیم مخاطبان را با خود همراه داشته باشیم.
شرفی ادامه داد: نخستین بار بود که این شیوه نامه در استان اردبیل همچون سایر کشورها اجرایی می‌شد که به نظر می‌رسد با برطرف شدن برخی از ضعف‌های گذشته در این حوزه گروه‌های هنری بتوانند با اجراهای عمومی رضایت مخاطبان را فراهم کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی دقیق، حمایت از گروه‌های هنری و در اختیار گذاشتن امکانات و برخی از ابزارهای لازم از جمله سالن‌های نمایش سعی خواهیم کرد این گروه‌های نمایشی که اقدام به کسب پروانه فعالیت و مجوز کنند حمایت کنیم تا تئاتر استان جان و روحی تازه پیدا کند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول