اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

فارس گزارش می‌دهد؛

هنرمندان بومی همدان پیشگامان برگزاری جشنواره تئاتر کودک

خبرگزاری فارس: هجدهمین دوره جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با فعالیت هنرمندان بومی تئاتر استان فعالیت خود را آغاز کرده است.

هنرمندان بومی همدان پیشگامان برگزاری جشنواره تئاتر کودک
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، در آستانه برگزاری هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، همه کسانی که خود را متعلق به فرهنگ و هنر استان همدان می دانند، برای برگزاری یک جشنواره ناب مانند جشنواره های گذشته که با نام امید در همدان برگزار می شد، تلاش می کنند.
اکنون تمام نگاه‌های اهالی فرهنگ و هنر و کارشناسان این حوزه معطوف به جشنواره تئاتر کودک و نوجوان است و هنرمندان تئاتر اذعان دارند که این جشنواره می تواند با فراق بال در زادگاه خود رشد کرده و به بالندگی کامل برسد.
اما آنچه باعث شده تا کارشناسان، مسئولان، کودکان و نوجوانان و خانواده ها، اخبار و برنامه های جشنواره را پیگیری کنند این است که همدان میزبان یک جشنواره تئاتر با عنوان بین‌المللی است و همین می تواند شور و شوق و هیجان زیادی ایجاد کند.
با توجه به این که امسال دومین سال برگزاری جشنواره تئاتر پس از چند دوره دوری از همدان است، میزبانی جشنواره در این دوره می تواند بسیار اثرگذار باشد چرا که عوامل اجرایی آن بومی هستند و همین امر می تواند حساسیت هایی را نیز ایجاد کند.
در همین راستا استفاده از هنرمندان عرصه نمایش استان در بخش های مختلف اجرایی هجدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان قابل توجه است. 
به همین دلیل به سراغ برخی از دست اندرکاران برگزاری این جشنواره رفتیم و با آنها گفت و گویی هایی داشتیم.

*نیروهای بومی در همه بخش های جشنواره فعالیت می‌کنند
مدیر اجرایی هجدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان در گفت و گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: نیروهای بومی و هنرمندان تئاتر در همه بخش های اجرایی  جشنواره حضور دارند.
محمدحسین ترکمن با اشاره به قابلیت ها و توانمندی های هنرمندان همدانی، از انجام تمام کارهای این جشنواره توسط نیروهای بومی و هنرمندان تئاتر خبر داد و گفت: تقویت فرهنگ و هنر استان و ایجاد فضای شاد، پرنشاط و امیدآفرین در جامعه به ویژه برای کودکان و نوجوانان از اهداف برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان است که با همکاری هنرمندان تئاتر استان برگزار می شود. 

 * 70 درصد عوامل اجرایی جشنواره تئاتر کودک را هنرمندان تشکیل می‌دهند 
مسئول انجمن نمایشی استان همدان نیز در گفت و گو با خبرنگار فارس از حضور حدود 70 درصد از هنرمندان تئاتر همدان
در میان عوامل اجرایی جشنواره خبر داد و ابراز کرد: همه وظایف اجرایی در کمیته سالن ها، روزنگار، کمیته داوران، مراسم افتتاحیه و اختتامیه و بخش هایی از کمیته پشتیبانی را هنرمندان همدانی عهده دار هستند.
کیانوش بهروزپور تصریح کرد: اگر در کمیته ای هنرمندان نمایش همدان حضور ندارند یا حضور آنها کمرنگ است، به این دلیل است که نیازی به حضور عوامل تئاتر در این بخش ها نیست و خود هنرمندان نیز بر این امر اذعان دارند.
وی با بیان اینکه انجمن نمایشی استان، مسئول کمیته سالن های جشنواره است، خاطرنشان کرد: انجمن نمایشی استان در جشنواره هجدهم تئاتر کودک و نوجوان، پشتیبانی مالی جشنواره را نیز بر عهده دارد و  عقد قراردادهای کمیته ها نیز توسط همین انجمن صورت گرفته است.
این کارگردان نمایش با اشاره به تأثیرگذاری حضور عوامل تئاتر در روند برگزاری جشنواره تئاتر کودک گفت: جشنواره تئاتر متعلق به هنرمندان و فعالان عرصه تئاتر است و آنها در بخش هایی از کمیته های جشنواره حضور دارند که با مردم در ارتباط است و از این طریق تعامل هنرمندان و مردم به خوبی برقرار می شود.

 *حضور هنرمندان تئاتر در جشنواره شور و نشاط اجتماعی ایجاد می‌کند
مسئول کمیته داوران جشنواره نیز در این خصوص گفت: امسال در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اکثر فعالان عرصه تئاتر حضور دارند و این امر می تواند در  پویایی و نشاط جشنواره و عرصه تئاتر استان نقش بسزایی داشته باشد.
محمدجواد کبودراهنگی ادامه داد: جشنواره تئاتر متعلق به کودکان و نوجوانان و هنرمندان تئاتر است؛ به همین دلیل باید توسط این دو گروه اداره شود چرا که آنها می تواند موجب تزریق شور و نشاط به جامعه و ارتقای تئاتر کودک و نوجوان شوند.  

 *حضور فعالان تئاتر موجب افزایش کیفیت جشنواره می‌شود 

یکی از بازیگران تئاتر فعال در کمیته داوران نیز در گفت و گو با فارس اظهار کرد: حضور فعال هنرمندان همدانی در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان امسال، می تواند کم و کاستی های  جشنواره های قبل را برطرف کند.
باران عرفانی ادامه داد: سپردن امور اجرایی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به فعالان عرصه تئاتر، موجب شناسایی نقاط ضعف و قوت جشنواره می شود و تجربه آنها در امور اجرایی جشنواره کارساز است.
وی خاطرنشان کرد: عوامل اجرایی جشنواره ها به ویژه جشنواره تئاتر باید همواره از فعالان نمایش باشند چرا که افرادی غیر از فعالان هنرهای نمایشی آشنایی کامل با تئاتر نداشته و نمی توانند کارهای اثرگذاری را ارائه دهند.
هجدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان از 15 تا 20 آبان در پایتخت تاریخ و تمدن ایران برگزار می شود.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول