اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با معرفی گروه‌های برتر؛

جشنواره تئاتر اردبیل به کار خود پایان داد

خبرگزاری فارس: نوزدهمین جشنواره تئاتر استان اردبیل با معرفی گروه‌های برتر و افراد منتخب به کار خود پایان داد.

جشنواره تئاتر اردبیل به کار خود پایان داد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسم اختتامیه این جشنواره که صبح امروز با حضور هنرمندان، مسئولان و شرکت‌کنندگان در این جشنواره در سالن فدک اردبیل برگزار شد از 22 نفر منتخب گروه‌های نمایشی با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.
در این مراسم و در بخش کارگردانی عدالت فرزانه با نمایش "آنالیز" به عنوان کارگردان منتخب معرفی شد، در این بخش غریب منوچهری کارگردان "ماه و مهر" و وحید حسن‌وند کارگردان نمایش "امپراتوریست اصطبل" به عنوان گروه‌های کسب کننده رتبه دوم معرفی شدند.
همچنین در بخش کارگردانی شهرام محرابی با نمایش "شرف‌نامه یحیی" در رده سوم کارگردانی قرار گرفت.
در نقش بازیگری زن به ترتیب مریم ندایی بازیگر نمایش "ماه و مهر"، پریسا صدایی آذر بازیگر "امپراتوریست اصطبل" و فاطمه عظیمی به عنوان بازیگر تئاتر "خوردن دو مینی‌پیتزا" به عنوان نفرات اول تا سوم انتخاب شدند که با اهدای دیپلم افتخار و جایزه نقدی از آنها تجلیل شد.
در بخش بازیگری مرد نیز حمید عسگری با نمایش "آنالیز" در جایگاه ممتاز قرار گرفت و علی محمدزاده به عنوان بازیگر نمایش "ماه و مهر" و همچنین عباس جاهد و سیامک شاکری به خاطر بازی در نمایش "شرف‌نامه یحیی" و "خوردن دو مینی‌پیتزا" به طور مشترک در جایگاه‌‌های دوم و سوم قرار گرفتند.
در مراسم پایانی این جشنواره در بخش بروشور لوح سپاس و هدیه ویژه به طراحی بروشور نمایش "ماه مهر" و "آنالیز" به سید حامد محمدی اهدا شد.
در بخش طراحی لباس نیز شهین ابراهیمی طراح لباس نمایش "ماه و مهر" به عنوان نفر منتخب معرفی شد.
در بخش موسیقی این جشنواره نیز رتبه ممتاز به مهدی بهاری برای ساخت موسیقی "شرف‌نامه یحیی" رسید.
در بخش موسیقی همچنین از یاشار هاشمی به خاطر ساخت موسیقی نمایشنامه "ماه و مهر" تجلیل شد.
در بخش نویسندگی نیز جایزه برتر و لوح تقدیر به غریب منوچهری نویسنده نمایش "شرف‌نامه یحیی" رسید.
در بخش طراحی صحنه نیز نمایشنامه‌های "ماه و مهر" و "آلزایمر" مقام‌های برتر و رتبه مناسب را کسب کردند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم بهنام تشکر به عنوان عضو هیئت داوران نوزدهمین تئاتر استان اردبیل از علی رستم‌وند به خاطر تلاش نوزده ساله در حوزه فرهنگ و هنر که در بستر بیماری است با اهدای لوح سپاس و هدیه ویژه جشنواره تجلیل کرد.
در این مراسم همچنین از بازیگر پیشکسوت تئاتر استان اردبیل اتابک نادری که در جشنواره‌های مختلف مشارکت داشته و هم اکنون نیز به عنوان معاون هماهنگی استان‌های انجمن هنرهای نمایشی کشور مشغول فعالیت است با اهدای لوح سپاس و هدیه ویژه تجلیل شد.
در این مراسم هیئت داوران از نمایشنامه "بخند عشق نمک‌گیر شود بعد برو" به کارگردانی مهدی احدی به خاطر پرداخت مناسب و زیبا به موضوع هشت سال دفاع مقدس از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین هیئت داوران لوح تقدیر و هدیه دو میلیون ریالی دریافت کرد.
همچنین از اعضای هیئت بازخوانی و کمیته انتخاب جشنواره شامل روح‌الله جبیب‌زاده، جاوید رخشانی و رحمان زمانی و همچنین بهنام تشکر به عنوان اعضای هیئت داوران  قدردانی شد.
نوزدهمین جشنواره تئاتر استان اردبیل همچنین منتخبان خود را برای حضور در جشنواره منطقه‌ای شناخت.
در پایان این مراسم هیئت داوران دو اثر ارزشمند با نام "آنالیز" و "ماه و مهر" را به عنوان دو نمایش منتخب استان اردبیل برای شرکت در جشنواره منطقه‌ای تئاتر با هدف راهیابی به جشنواره بین‌المللی فجر معرفی کردند.
در این جشنواره از نویسنده تئاتر "آنالیز" عدالت فرزانه به عنوان اثر برتر در نویسندگی بومی استان اردبیل بومی تجلیل شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در جشنواره تئاتر استان اردبیل برای نخستین بار گروه‌های نمایشی از شهرستان خلخال توانستند در جایگاه برتر قرار گیرند.
در این مراسم بهنام تشکر عضو هیئت داوران نوزدهمین جشنواره تئاتر در هنگام قرائت بیانیه هیئت داوران به ضعف‌‌ها و نقاط قوت تئاتر اردبیل اشاره کرد و اظهار داشت: در آغاز دور بیستم جشنواره تئاتر از هنرمندان این استان انتظار داریم انتخاب متن‌های نمایشنامه به ویژه سوژه رئال، تجزیه و تحلیل نمایش‌ها به زبان زیباشناسی، انتخاب موضوعات و بازیگران شایسته و متناسب، انتقال تجربیات به نسل جوان، حوزه فنی و تخصصی نمایشنامه‌ها را بیشتر مورد توجه قرار دهند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول