اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

کارگردان "تصمیم تصمیم":

تئاتر برای کودکان جدی‌تر و علمی‌تر دنبال شود

خبرگزاری فارس: کارگردان "تصمیم تصمیم" گفت: باید تئاتر برای کودکان و نوجوانان جدی‌تر و علمی‌تر دنبال شود.

تئاتر برای کودکان جدی‌تر و علمی‌تر دنبال شود
مهدی فرشیدی پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به بخشی از داستان نمایش "تصمیم تصمیم" اظهار داشت: این نمایش دو داستان از ایران کهن و نقش ایرانی معاصر را به نمایش می گذارد.
وی با اشاره به اجرای نمایش خاطرنشان کرد:  اجرای این نمایش ترکیبی از رسانه‌ها و زبان‌هاست یعنی تئاتر و ویدئو مفاهیمی را به صورت مشترک بیان می‌کنند.
کارگردان "تصمیم تصمیم" افزود: تفکیک گروه نمایشی کودک و نوجوان در جشنواره امسال رخ داده است که بسیار مناسب است اما باید ژانرهای دیگر نیز جدا شود و در این جداسازی باید همراه با تعریف معاصر و امروزی از کودک و نوجوان داشته باشد.
وی با بیان اینکه ژانربندی‌های کودک و نوجوان باید متناسب با دنیای امروز آنها صورت گیرد، گفت: تصویری که بچه‌های امروز از دنیای اطراف خود دارند با تصویری که بچه‌های چند سال قبل داشتند بسیار متفاوت است به طوریکه کودکان و نوجوانان امروزی با مفاهیمی مواجه می‌شود که بچه‌های نسل‌های گذشته در 15 سالگی با آن مواجه می‌شدند.
فرشیدی سپهر با تأکید بر دقت و موشکافی در ژانربندی‌ها یادآور شد: کار برای کودکان مانند کار برای بزرگسالان است با این تفاوت که کار برای کودکان و نوجوانان باید بسیار حساس‌تر، ظریف‌تر و مهندسی شده‌تر باشد.
وی با اشاره به اینکه در کار کودک با مواد خامی سروکار داریم، خاطرنشان کرد: اگر بزرگ‌ترها را آهن تصور کنیم کودکان و نوجوانان آلیاژ این آهن بوده و این مواد اولیه آهن است به همین علت اگر ظریف عمل نکنیم کودکان و نوجوانان خاصیت آهن بودن را در بزرگسالی نیز به دست نمی‌آورد.
به گفته وی امروز دغدغه کار برای کودک این است که به موضوعات محدودی پرداخته می‌شود و معیشت و زنده ماندن از طریق تئاتر آنقدر زندگی تولیدکنندگان تئاتر را مشکل کرده است که انها به موضوعات کمتری در حوزه کودکان می‌پردازند و بیشتر به دنبال برطرف کردن معیشت هستند که این کار کودک را کند می‌کند.
کارگردان "تصمیم تصمیم" افزود: تئاتر باید مکان ارائه مفاهیم برتر باشد نه مفاهیمی که بچه‌ها در خیابان نیز می‌توانند پیدا کنند بنابراین باید از کارهای سطحی دوری کرد.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته با کار مشترک ایران و آلمان در جشنواره حضور داشت، گفت: میزبانی همدان در پذیرایی از مهمانان جشنواره بسیار باارزش و دارای اهمیت است به طوریکه همه هنرمندان از میزبانی همدان رضایت‌مند بودند.
فرشیدی سپهر بیان کرد: تئاتر برای کودکان باید جدی و علمی تر شود به طوری که باید سایت دائمی برای تعامل و ارتباط هنرمندان در میانه سال با یکدیگر برقرار شود تا بحث‌های علمی گسترش یابد.
وی در پایان افزود: هنرمندان در پی نشست‌های شبانه و گفت و گو با یکدیگر هستند و در جشنواره تئاتر که به میزبانی همدان برگزار می‌شود نیز باید به این امر توجه شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول