اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز هنرهای نمایشی کشور:

سازماندهی ۶۰۰ گروه نمایشی در کشور/ پاییز، بهار تئاتر ایران است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز هنرهای نمایشی کشور با بیان اینکه پاییز، بهار تئاتر ایران است، گفت: تا کنون بیش از 600 گروه نمایشی و تئاتر در کشور سازماندهی شده‌اند.

سازماندهی ۶۰۰ گروه نمایشی در کشور/ پاییز، بهار تئاتر ایران است
محمد شهنی‌دشت‌گلی در حاشیه سفر به اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: تا کنون بیش از 600 گروه نمایشی و تئاتر در کشور سازماندهی شده و تلاش می‌کنیم گروه‌های نمایشی استان تهران را نیز سازماندهی و برای فعالیت آنها پروانه موقت صادر کنیم.
وی افزود: چند رویداد مهم و تاریخی در تئاتر کشور در ماه جاری انجام می‌شود که برگزاری تئاتر کودک و نوجوان در همدان از 15 تا 20 آبان ماه از جمله آنهاست.
رئیس مرکز هنرهای نمایشی کشور از برگزاری جشنواره تئاتر صاحبدلان از 16 تا 24 آبان ماه در تهران و شهرستان‌ها خبر داد.
وی اظهار داشت: جشنواره تئاتر مقاومت اواخر آبان ماه و جشنواره تئاتر ماه نیز با همکاری حوزه هنری در ماه آبان انجام می‌شود.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از فصل پاییز به عنوان بهار تئاتر کشور یاد کرد و بیان داشت: بیش از هزاران اجرای تئاتر به همراه جشنواره‌های استانی و منطقه‌ای در فصل پاییز انجام می‌شود که همه آنها نشان دهنده رونق، نشاط و تعالی هنر نمایش است.
رئیس مرکز هنرهای نمایشی کشور یکی از دغدغه‌های این مرکز را تقسیم مناسب جشنواره‌ها و رویدادهای مختلف هنری در بخش تئاتر در کل سال اعلام کرد.
وی تصریح کرد: ما باید به گونه‌ای این جشنواره‌ها را در فصول مختلف سال با تدبیر و مدیریت مناسب اجرایی کنیم تا همه علاقمندان و شهروندان بتوانند از ثمرات این رویداد استفاده کنند.
این مسئول از سال 91 به عنوان سال اجرای عمومی تئاتر در کشور یاد کرد و بیان داشت: با خلق آثار زیبا و درخور تامل به همت کارگردانان و عناصر نمایشی کارآمد می‌توان تماشاگران زیادی را جذب سالن‌های نمایش کنیم و بسیاری از دغدغه‌های ذهنی آنها را نیز برطرف کنیم.
وی از تماشاگران به عنوان سرمایه اصلی تئاتر یاد کرد و گفت: ‌اگر کاری با استقبال عمومی روبرو نمی‌شود باید عیب و ایراد آن را در نمایشنامه‌ها دید چرا که قرار است نمایشنامه‌های برگرفته از فرهنگ ملی، بومی، مکتبی و هویتی به صحنه برود و رضایت مردم را جلب کند.
رئیس مرکز هنرهای نمایشی کشور در پایان سخنان خود اظهار داشت: برای استان اردبیل با توجه به توانمندی مناسب هنرمندان تئاتر یک رویداد خوب ملی را در این حوزه در نظر گرفتیم که انتظار می‌رود با همراهی مسئولان و مدیران استانی بتوانیم حرکتی ماندگار در این حوزه انجام دهیم.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول