اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان نمایش "ملاقات شنل قرمزی و گرگ بدجنس در ایستگاه اتوبوس":

تئاتر کودک در حاشیه جریان تئاتر کشور قرار دارد

خبرگزاری فارس: کارگردان نمایش "ملاقات شنل قرمزی و گرگ بدجنس در ایستگاه اتوبوس" گفت: تئاتر کودک در حاشیه جریان تئاتر کشور قرار دارد در صورتی که باید به عنوان مبنا و محور باشد.

تئاتر کودک در حاشیه جریان تئاتر کشور قرار دارد
حسین ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه با نمایش "ملاقات شنل قرمزی و گرگ بدجنس در ایستگاه اتوبوس" در هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان حضور می‌یابد، اظهار کرد: توجه به هنر تئاتر فرصت و موقعیت مناسبی برای تقویت حس اعتماد به نفس در میان کودکان و نوجوانان و وسیله‌ای مؤثر برای پرورش شخصیت اجتماعی آنان به شمار می‌رود.
وی انتقال آموزه‌های دینی و فرهنگی به کودکان و نوجوانان و تربیت آنها برای زندگی آینده را از دیگر اثرات هنر ماندگار تئاتر دانست و ادامه داد: برخورداری از تئاتر قوی در بخش کودک و نوجوان یکی از مواردی است که در کشورهای توسعه‌یافته مورد توجه قرار گرفته است.
کارگردان نمایش "ملاقات شنل قرمزی و گرگ بدجنس در ایستگاه اتوبوس افزود: پرداختن به تئاتر کودک و ادبیات کودکانه در جامعه ما امری دشوار و سخت است چون اینگونه نمایش‌ها ترکیبی از موسیقی، رنگ و حرکت است.
به گفته وی وجود مقررات حاکم بر تئاتر کودک و نوجوان و حساسیت این کار را از دیگر عواملی است که هنرمندان کمتر به فعالیت در این زمینه گرایش پیدا می‌کنند.
 ابراهیمی تأکید کرد: از سوی دیگر باید این نکته را نیز مدنظر قرار داد که فعالیت در عرصه تئاتر کودک و نوجوان نیاز به امکانات خاص دارد تا بتوانیم ترکیبات مناسبی را روی صحنه ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه فعالیت در این عرصه هزینه‌بر است، ابراز کرد: اگر درک درستی از تئاتر کودک نداشته باشیم نمی‌توانیم خوب به آن بپردازیم.
کارگردان نمایش "ملاقات شنل قرمزی و گرگ بدجنس در ایستگاه اتوبوس" در پایان سخنانش گفت: در هر حال وضعیت ما در ارتباط با تئاتر کودک در کشور چندان خوب نیست و متأسفانه در حاشیه جریان تئاتری کشور قرار دارد در صورتی که باید به عنوان محور تئاتر ما مطرح باشد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول