اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با استقبال خوب مدارس صورت گرفت؛

اکران جشنواره فیلم رشد در جنوب غرب تهران

خبرگزاری فارس: با استقبال خوب مدارس چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در جنوب غرب تهران در سینما بهاران برگزار شد.

اکران جشنواره فیلم رشد در جنوب غرب تهران
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، اکران فیلم‌های منتخب جشنواره بین‌المللی فیلم رشد برای فرهنگیان و دانش‌‌آموزان در سالن سینما تئاتر بهاران با استقبال بسیار خوب مدارس برگزار شد.
مدیر فرهنگسرای بهاران در حاشیه اکران این جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با اشاره به اینکه نخستین دوره این جشنواره با عنوان «فستیوال فیلم‌های آموزنده» در سال 1342 آغاز به کار کرد، افزود: اصطلاح «جشنواره» برای نخستین بار با ابداع وزارت آموزش و پرورش در دومین دوره این جشنواره جایگزین اصطلاح «فستیوال» شد.
شاکر واثقی با اعلام ارائه 21 فیلم آموزشی در نخستین دوره با حضور 21 کشور اظهار داشت: در دوره دوم 38 فیلم از 28 کشور جهان به جشنواره ارائه شد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در هشتمین دوره در سال 1350 نام جشنواره به «جشنواره‌ فیلم‌های آموزشی» تغییر پیدا کرد و تا بعد از پیروزی انقلاب نیز با همین نام برگزار می‌شد، تصریح کرد: نخستین دوره جشنواره فیلم‌های آموزشی در سال 1364 برگزار شد و در سال 1369 نیز نام آن به جشنواره بین‌المللی علمی، آموزشی و تربیتی فیلم رشد تغییر پیدا کرد.
وی ادامه داد: تا قبل از برگزاری دهمین دوره این جشنواره، فیلم‌های خارجی بدون دوبله یا زیرنویس اکران می‌شدند که در این سال برای نخستین بار این فیلم‌ها دوبله شدند.
مدیر فرهنگسرای بهاران  با اشاره به این مطلب عنوان کرد: تاکنون سه دوره جشنواره در شهرهای مشهد، کرمان و یزد برگزار شده است و در حال حاضر جشنواره اصلی در شهر تهران برگزار می‌شود و پس از آن فیلم‌های منتخب در طول یک هفته در استان‌ها پخش می‌شوند.
چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در سینما بهاران که با استقبال بی‌نظیر مدارس منطقه 17 و همچنین سایر مناطق جنوبی هم‌جوار مواجه شده است از تاریخ هشتم آبان آغاز شده و تا 15 آبان ادامه دارد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول