اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

از 23 تا 27 آبان صورت می‌گیرد؛

برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در زنجان

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان از 23 تا 27 آبان ماه سال جاری با حضور گروه‌های مختلف برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در زنجان
محمد ذوالقدری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری از برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است، که در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.
وی با بیان اینکه جشنواره تئاتر استان زنجان از برنامه‌های مهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در شش ماهه دوم سال بود، افزود: این برنامه با حضور گروه‌های مختلف در زنجان برگزار و گروه‌های برتر به جشنواره کشوری راه یافتند.
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان از 23 تا 27 آبان ماه سال جاری با حضور گروه‌های مختلف برگزار می‌شود.
وی افزود: هفته فیلم استان با حضور گروه‌های مختلف نیز در سه ماهه چهارم سال در استان زنجان برگزار می‌شود که امیدواریم به نحو مطلوبی برگزار شود.
ذوالقدری برگزاری جشنواره تعزیه را از دیگر برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری عنوان کرد و افزود: همزمان با ماه محرم این جشنواره در استان با حضور گروه‌های مختلف تعزیه برگزار می‌شود.
وی اجرای کتابت غدیر با حضور خوشنویسان مطرح استان را از دیگر برنامه‌های استان برشمرد و گفت: این برنامه با حضور قاریان ممتاز که دارای مدرک ممتازی خوشنویسی هستند، برگزار می‌شود.
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از تشکیل انجمن آثار و مفاخر استان در سال جاری خبر داد و بیان داشت: تشکیل این انجمن برای برنامه‌ریزی‌های مطلوب برای مفاخر استان در راستای شناسایی آنان از برنامه‌های در دست اقدام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است که برنامه‌های آن با جدیت پیگیری می‌شود.
وی برگزاری همایش فعالان قرآنی و فعالان فرهنگی و هنری را از برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی محسوب می‌شود که در سال جاری با حضور همه فعالان قرآنی، فرهنگی و هنری در استان برگزار و از برترین‌های این حوزه‌ها تقدیر می‌شود.
ذوالقدری از برنامه‌ریزی‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته کتاب خبر داد و یادآور شد: در این هفته استان برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود.
وی برگزاری همایش تجلیل از خادمان نشر را از برنامه‌های برجسته هفته کتاب در زنجان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: این همایش با حضور علاقمندان و خادمان نشر که دارای تالیفات متعدد و تاثیر گذاری هستند برگزار می‌شود.
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برگزاری جشنواره قرآنی مدها متان را برای نخستین بار در استان زنجان از برنامه‌های تاثیر گذار کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان برشمرد و یادآور شد: این جشنواره با معرفی نفرات برتر در زنجان به کار خود پایان داد.
وی تصریح کرد: این جشنواره به نحو مطلوبی در استان برگزار شد و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری با حضور در این جشنواره ظرفیت‌های خود را به نمایش گذاشتند.
ذوالقدری با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی نوروز در زادگاه من، افزود: این جشنواره در سال گذشته در شهرستان خدابنده برگزار شد که در سال جاری این جشنواره به صورت استانی برگزار می‌شود.
وی کیفیت بالای برگزاری جشنواره نوروز در زادگاه من را از دلایل برگزاری این جشنواره در استان اعلام کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای برگزاری این جشنواره به صورت استانی در زنجان انجام شده است.
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: برگزاری جشنواره خوشنویسی به صورت استانی از دیگر برنامه‌های سال جاری محسوب می‌شود که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این جشنواره نیز با حضور هنرمندان این عرصه در استان برگزار می‌شود.
وی از برگزاری جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی از 10 تا 14 بهمن ماه سال جاری خبر داد و بیان کرد: این برنامه با حضور هنرمندان برجسته این رشته همزمان با کشور برگزار می‌شود.
ذوالقدری برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را از دیگر برنامه‌های سال جاری است که همزمان با کشور در زنجان نیز این جشنواره برگزار می‌شود.
وی از برگزاری جشنواره آئینی غدیر با حضور استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، همدان، قزوین، گیلان و زنجان در زنجان خبر داد و افزود: این جشنواره به دو زبان فارسی و ترکی برگزار می‌شود.
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ترویج فرهنگ نبوی و علوی را از اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد و یادآور شد: اعتلای ارزش‌های اخلاقی و انسانی در پرتو توجه به فرامین و رسالت انبیا و اولیا از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: کشف استعدادهای خلاق و  تجلیل از پدید آورندگان آثار فاخر در خصوص معصومین و انبیا از اهداف برگزاری این جشنواره است.
ذوالقدری با بیان اینکه علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا 10 آبان ماه سال جاری به دبیرخانه همایش ارسال کنند، خاطرنشان کرد: این جشنواره 23 آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.
وی یادآور شد: این جشنواره در چهار محور اهمیت جهانی غدیر، زندگی و سیره خاندان نبوت و رسالت و مقاومت در برابر ستمگران و زورگویان و تاثیر فرایند نبوت و امات در جامعه از محورهای این جشنواره است که علاقمندان می‌توانند آثار خود را در قالب این محورها به جشنواره ارسال کند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول