اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

متولی بخشی از دارو و درمان پلدختر:

مصرف خودسرانه دارو بیماری را درمان نمی‌کند

خبرگزاری فارس: متولی بخشی از دارو و درمان شهرستان پلدختر گفت: مصرف خودسرانه دارو نه تنها بیماری را درمان نمی‌کند، بلکه عوارض جانبی نیز در پی دارد.

مصرف خودسرانه دارو بیماری را درمان نمی‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، علی اکبر دیناروند ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران فعال شهرستان پلدختر، با اشاره به مصرف خودسرانه دارو به خصوص آنتی بیوتیک‌ها در بین مردم شهرستان پلدختر افزود: مصرف خودسرانه دارو علاوه بر بالا بردن هزینه خانوار، تأثیری در بهبود بیمار نخواهد داشت، لذا لازم است، افراد از مصرف خودسرانه دارو اجتناب کنند.
وی اظهار داشت: مصرف خود سرانه آنتی بیوتیک‌ها، سبب می‌شود، بدن بیمار نسبت به این گونه داروها مقاوم شود و طول مدت درمان افزایش یابد.
متولی بخشی از دارو و درمان شهرستان پلدختر گفت: هر آنتی بیوتیک مخصوص به درمان یک نوع یا چند نوع میکروب است و مصرف نیز باید با تشخیص پزشک باشد.
دیناروند تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان پلدختر یک منطقه عفونی و بیماری‌زا است، میزان مصرف دارو در بین مردم از سطح استاندارد مصرف بالاتر است.
وی با اشاره به تأثیر طرح هدفمند کردن یارانه‌ها بر قیمت دارو گفت: افزایش قیمت داروها تابع قانون هدفمندی یارانه‌ها نیست، بلکه از افزایش خاص خود تبعیت می‌کند و به موجب آن هر ساله قیمت دارو بین 15-10 درصد افزایش می‌یابد.
وی در زمینه تعرفه داروخانه‌ها حق فنی مسئول فنی داروخانه اظهار داشت: حق فنی مسئول فنی داروخانه‌ها و بر اساس مصوبه دولت در سال‌های قبل از بیماران اخذ می‌شود.
اکبر دیناروند گفت: طرح بیمه روستاییان به ویژه در درمان سرپایی با اجرای فعلی و چند سال گذشته طرح موفقی نبوده است مگر اینکه عیوب آن حل شود و درمان واقعی صورت گیرد.
وی اضافه کرد: هدف از تصویب از طرح توسط قانونگذار درمان روستائیان بود اما متأسفانه وزارت بهداشت بودجه این طرح را بیشتر صرف استخدام پزشکان، مامایی و کادر پزشکی نمود و توجه واقعی به درمان صورت نگرفت البته استخدام کادر پزشکی و اشتغال این گروه زحمت کش و عالم کار پسندیده‌ای است  اما باید به هدف طرح توجه بیشتری شود.
دیناروند ادامه داد: در آن زمان بنده اعتراضات نمایندگان وقت مجلس را پیگیری می‌کردم ولی توجه به آن اعتراضات نشد در سیستم ارجاع به شکل فعلی علاوه بر تحمیل هزینه رفت و آمد به مراکز درمانی می‌شد.
 وی خاطرنشان کرد: تعداد اقلام دارویی شامل این طرح محدود هست پزشکان موظف هستند در این محدوده دارو بنویسند مسلم است، نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود، همچنین مقدار مصرف و تعداد داروها نسخه شده به شدت محدود است و در نتیجه درمان واقعی صورت نمی‌گیرد و بیماران در نهایت مجبورند به بخش خصوصی مراجعه کنند و متحمل هزینه‌های بیشتری شوند بنابراین می‌بینیم در شکل فعلی اجرای سیستم ارجاع در درمان سرپایی طرح موفقی نبوده است ولیکن درمان در زمینه‌های بستری  و بیمارستان و ... تا حدودی راضی کننده است، باید این رویه تغییر کند و این در حالی است که قرار است، در شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت بیمارستان همین طرح اجرا شود.
متولی بخشی از دارو و درمان شهرستان پلدختر گفت: اگر بنا باشد نحوه ارایه خدمات به همین نحو باشد غیر از تحمیل هزینه‌های بی‌مورد و با نتیجه به بیت‌المال و ملت سرنوشتی مثل طرح بیمه روستائیان در انتظارش  است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول