اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی فهرج هشدار داد:

بروز بیماری‌های تنفسی با توجه به کوچ پرندگان مهاجر

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و کوچ پرندگان مهاجر، امکان بروز بیماری‌های تنفسی طیور بیشتر می‌شود.

بروز بیماری‌های تنفسی با توجه به کوچ پرندگان مهاجر
مهدی بمان‌دشتی امروز در گفت‌وگو با خبر‌نگار فارس در فهرج با هشدار نسبت به امکان بروز بیماری‌های تنفسی طیور به دلیل کوچ پرندگان مهاجر اظهار داشت: ورود پرندگان مهاجر به کشور یکی از عوامل ایجاد کننده بیماری‌های مختلف و گاهی بیماری‌های نو پدید و یا باز پدید در سطح کشور است که هر کدام به دلیل ایجاد مخاطره‌های بهداشتی در جامعه، هزینه‌های گزافی را به اقتصاد کشور تحمیل می‌کند.
وی بیان داشت: شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج در این راستا اقدام به آموزش‌های همگانی به مردم و آگاه‌سازی آنها در مورد عوامل ایجاد کننده و مستعد کننده بیماری و نیز راه‌های مقابله و پیشگیری از بیماری کرده است.  
بمان‌دشتی تصریح کرد: واکسیناسیون پرندگان در پیشگیری از بیماری بسیار مؤثر است که در این زمینه واکسن‌های مورد نیاز از طریق بخش‌های خصوصی در اختیار صاحبان پرندگان قرار می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: آنفلوانزا یکی از شایع‌ترین بیماری‌های این فصل است که با علائم مختلف تنفسی، گوارشی و عصبی خود را نشان می‌دهد.
بمان‌دشتی ابراز داشت: سیاه شدن تاج و ریش، سیانوزه شدن ساق پا، صداهای ناهنجار تنفسی، اسهال و ... از مهم‌ترین نشانه‌های این بیماری هستند که گاهی منجر به مرگ سریع پرنده می‌شود.
وی افزود: عامل بیماری نوعی ویروس است که به راحتی از طریق تنفسی و گوارشی منتقل شده و حتی گاهی ممکن است در صورت داشتن ارتباط نزدیک با پرنده بیمار‌ به انسان نیز منتقل شود.
بمان‌دشتی در توصیه به دامداران اظهار داشت: در صورت مواجهه با علائم فوق در پرندگان هر چه سریع‌تر نسبت به جداسازی پرنده بیمار اقدام کرده و مراتب را برای انجام اقدامات لازم به شبکه دامپزشکی محل خود اطلاع دهند.
وی بیان داشت: همچنین در صورت مشاهده تلفات وسیع و ناگهانی ‌در پرندگان با اطلاع‌رسانی سریع به شبکه دامپزشکی برای بررسی علت مرگ و میر و جلوگیری از گسترش آن‌ اقدام به دفن صحیح و اصولی لاشه‌ها کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول