اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت و درمان میناب:

مردم به نکات پیشگیری از بیماری مالاریا توجه کنند

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه بهداشت و درمان میناب گفت: مردم باید نکات پیشگیرانه با هدف در امان ماندن از گزند نیش پشه‌های مالاریا را رعایت کنند.

مردم به نکات پیشگیری از بیماری مالاریا توجه کنند
سید محمود احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار داشت: با توجه به خنک شدن هوا، استقبال مردم منطقه از فضای بیرون از منزل برای استراحت و خوابیدن بیشتر شده است و باید به این نکته توجه کنند که در استفاده از فضای بیرون حتما از پشه بند استفاده شود.
وی ادامه داد: خوابیدن بیرون از منزل در هوای مطبوع پاییزی مانعی ندارد و مردم باید به نکات آموزشی پیشگیری از بیماری مالاریا بسیار توجه کنند تا از گزند نیش پشه مالاریا در امان باشند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میناب خواستار توجه به بروز بیماری‌های همچون مالاریا در این فصل شد و افزود: با توجه به تغییر آب و هوا و لزوم صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی به نکات بهداشتی بیشتر توجه شود.
یادآور می‌شود طی روزهای گذشته مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میناب طی مصاحبه‌ای گفته است: در ایام اسکان افراد آلوده (اتباع خارجی غیر مجاز در یکی از روستاهای میناب) از هشتم مهرماه به مدت پنج شب مداوم برق منطقه مذکور هر شب حدود هشت ساعت قطع می‌شده و مردم برای خوابیدن به پشت بام‌ها رجوع کرده و همین موضوع عامل آلودگی تعدادی از آنها شده است.
احمدی با اشاره به این که موارد شناخته شده مالاریا در میناب با انجام اقدامات پیشگیرانه و پزشکی به موقع درمان شده‌ است، تصریح کرده بود: حذف حامل‌های انرژی و افزایش نرخ برق مصرفی سبب روی آوردن مردم به استفاده از هوای آزاد به ویژه در شب‌ها و خوابیدن بدون استفاده از پشه بند شده و این هم به ابتلا مالاریا در عده‌ای کمک کرده است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول