اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در ایران؛

مبتلایان به بیماری‌های کلیه سالانه ۱۲ درصد افزایش می‌یابند

خبرگزاری فارس: یک فوق تخصص نفرولوژی از افزایش 12 درصدی مبتلایان به بیماری‌های پیشرفته کلیه به صورت سالانه در ایران خبر داد.

مبتلایان به بیماری‌های کلیه سالانه ۱۲ درصد افزایش می‌یابند
سیداحمد تارا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان با بیان اینکه سالانه 12 درصد به مبتلایان به بیماری‌های پیشرفته کلیه افزوده می‌شود، اظهار داشت: بر این اساس هر سال چهار هزار نفر به تعداد مبتلایان به بیماری‌های کلیه اضافه می‌شود.
وی با بیان اینکه تعداد مبتلایان به بیماری‌های کلیه در مقایسه با 10 سال گذشته سه برابر شده است، عنوان داشت: یکی از دلایل این افزایش پیشرفت علم پزشکی است که توانسته تا حد زیادی از مرگ بیماران مبتلا به بیماری‌های کلیوی بکاهد اما در عوض بر تعداد آمار بیماران کلیوی اضافه کرده است.
به گفته این متخصص نفرولوژی نقش دیابت در ابتلا به بیماری‌های کلیوی از 16 درصد در سال 1378 به 45 درصد در سال جاری، افرایش یافته است.
تارا مراحل نارسایی کلیه را پنج مرحله ذکر و خاطرنشان کرد: در مرحله نخست که مرحله صدمه به کلیه است  عملکرد نرمال بوده و نشانه بروز آن وجود آلبومین یا خون در ادرار یا رادیولوژی است. 
وی به مراحل دوم و سوم نارسایی کلیه نیز اشاره کرد و افزود: در مرحله دوم که مرحله صدمه کلیه با کاهش خفیف عملکرد است کلیه 60 تا 90 درصد کارکرد خود را دارا بوده و در مرحله سوم که مرحله کاهش متوسط عملکرد کلیه است شاهد کارکرد 30 تا 60 درصدی کلیه هستیم.
تارا کاهش شدید عملکرد کلیه و  نارسایی کامل در عملکرد کلیه را به عنوان مراحل چهارم و پنجم در نارسایی کلیه ذکر کرد و بیان داشت: کارکرد 15 تا 30 درصد و کارایی کمتر از 15 درصد کلیه از علامت‌های مراحل چهارم و پنجم نارسایی کلیه است.
وی اطلاع دقیق آماری از مشکل، تعریف دقیق،استانداردسازی آزمایشگاه‌ها،‌ فراهم کردن ساز و کار مورد نیاز برای گستره مطالعه، استفاده از نیروهای متخصص،‌ طراحی دقیق تحقیق، ‌تحلیل نتایج شامل محاسبات اقتصادی و همکاری سیستم‌های دولتی و متخصصان و مردم را از مهم‌ترین ملزومات پیشگیری از بیماری‌های کلیوی در ایران قلمداد کرد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول