اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به سرد شدن هوا؛

افراد مستعد بیماری‌های عفونی واکسن آنفلوآنزا بزنند

خبرگزاری فارس: کارشناس مسئول بیماری‌های استان کرمانشاه گفت: با توجه به سرد شدن هوا و کاهش دما اشخاصی که مستعد بیماری‌های عفونی هستند نیاز به تزریق واکسن آنفلوآنزا دارند.

افراد مستعد بیماری‌های عفونی واکسن آنفلوآنزا بزنند
معصومه معرف در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: با سرد شدن هوا همه مردم مخصوصا کودکان و نوجوانان در معرض خطر سرماخوردگی و آنفلوآنزا قرار دارند.
وی تصریح کرد: با توجه به سرد شدن هوا توصیه‌هایی را برای مردم کرمانشاه مخصوصا کودکان و نوجوانان داریم از جمله اینکه با توجه به یک شیفته شدن مدارس ابتدایی که ثابت صبح هستند دانش‌آموزان حتما از پوشش مناسب و گرم استفاده کنند.
کارشناس مسئول بیماری‌های استان کرمانشاه اضافه کرد: دانش‌آموزان باید حتما مواقعی که در مدرسه هستند قبل از خوردن تغذیه مبادرت به شستن دست‌هایشان کرده و سپس از تغذیه استفاده کنند.
معرف ادامه داد: کودکان و نوجوانان همچنین بعد از اینکه از مدرسه به منزل برمی‌گردند باید حتما دست‌های خود را بشویند و سعی کنند دست‌های آلوده‌شان را به صورت و چشم خود نزنند.
وی تصریح کرد: دانش‌آموزان باید موقع عطسه کردن حتما از دستمال شخصی استفاده کرده و همچنین از نوشیدنی‌های گرم مثل چای و شیر گرم در این فصل استفاده کنند.
کارشناس مسئول بیماری‌های استان کرمانشاه افزود‌: در سرماخوردگی و آنفلوآنزا تفاوت‌هایی وجود دارد از جمله اینکه سرماخوردگی با گرفتگی و آبریزش بینی همراه است.
وی اضافه کرد: وجود تب در سرماخوردگی خفیف تراز آنفلوآنزاست در حالی که این بیماری با تب شدید ناگهانی و سرفه شدید شروع می‌شود.  
معرف خاطرنشان کرد: آنفلوآنزا با درد عضلانی نسبتا شدیدی همراه است که در سرماخوردگی به این شدت و حدت نیست. 
وی توصیه کرد؛ مردم مخصوصا کودکان و نوجوانانی که مستعد بیماری‌های عفونی و خاص هستند مثل کودکان تالاسمی و کسانی که دیابت دارند؛ مادران باردار و معلمانی که با بچه‌های مستعد در ارتباطند و افرادی که آسپرین استفاده می‌کنند؛ همچنین کسانی که نقص ایمنی دارند نیاز به تزریق واکسن آنفلوآنزا در اوایل فصل سرما خواهند داشت.
کارشناس مسئول بیماری‌های استان کرمانشاه اضافه کرد: اگر به هر دلیلی دانش‌آموزی مبتلا به سرماخوردگی‌ شد باید با صلاح‌دید اولیا و معلمان حتما در منزل استراحت کند تا بیماریش بهبود یابد تا به این ترتیب از مبتلا شدن دیگر دانش آموزان به سرماخوردگی نیز جلوگیری شود. 
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول