اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش همدان:

تعامل در خانواده مانع از بروز بیماری‌ می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش همدان با تأکید بر لزوم صرف وقت برای یکدیگر در خانواده‌ها گفت: باید درمان بیماریهای روحی در داخل خانواده انجام شود.

تعامل در خانواده مانع از بروز بیماری‌ می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان عباس بهرامی‌مشعوف ظهر امروز در همایش تجلیل از انجمن‌های برتر اولیا و مربیان آموزشگاه‌های آموزش و پرورش ناحیه 1، خانوده را مکانی برای درمان بیماری‌های روحی و روانی عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به از هم‌گسیختگی خانواده‌ها شاهد بروز بسیاری از بیماری‌های روحی و روانی در قشر عظیمی از خانوده‌ها هستیم.
وی افزود: اشتغال همزمان زنان و مردان در جوامع امروز منجر به ایجاد خستگی مفرط شده و گاهی مشاهده می‌شود که اعضای خانوده حتی فرصت نگاه کردن به یکدیگر را ندارند.
معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش همدان بیان کرد: این عوامل باعث می‌شود که افراد خانواده دچار انزوا و افسردگی شده و برای رفع بیماری‌های خود به پزشکان روانشناس مراجعه کنند در حالی که باید درمان بیماری‌های روحی در داخل خانواده انجام شود.
وی بیان کرد: در جامعه گاها با خانوده‌های بیمارسازی مواجه می‌شویم که هیچ وقتی را برای اعضای خود در نظر نمی‌گیرند و این امر منجر به مشکلات فراوانی می‌شود خصوصأ در زمانی که خانواده‌های ما مورد هجمه دشمن قرار گرفته‌اند.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 1 همدان نیز گفت: ارتباط بیشتر میان خانه و مدرسه منجر به افزایش تعامل و همسویی میان مدیران و خانواده‌ها شده که به نوبه خود می‌تواند در رشد و پرورش دانش‌آموزان تأثیرگذار باشد.
وی افزود: در این ناحیه 272 انجمن اولیا و مربیان فعالیت می‌کنند که از این تعداد 31 انجمن، برتر ناحیه‌ای، 15 انجمن برتر استانی و هشت انجمن نیز به عنوان انجمن‌های برتر کشوری هستند.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 1 همدان شعار امسال انجمن اولیا و مربیان را ایجاد پیوند عاطفی، فرهنگی و معنوی بر اساس خانه، مدرسه و مسجد عنوان و بیان داشت: با توجه به این سه مکان مقدس می‌توان تربیت و دانش فرزندان خود را بارور کرده و برای رشد و تعالی آنها گام‌های مؤثرتری برداریم.
حسن مظاهری در پایان گفت: انجمن‌‌های اولیا و مربیان باید فعال بوده و در عرصه‌های مختلف حضور داشته باشند چرا که توجه به این نکات در بالا رفتن علم و فرهنگ دانش‌آموزان بسیار تأثیرگزار است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول