اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دامپزشکی خراسان جنوبی تأکید کرد:

مردم دام نذری خود را در کشتارگاه و زیر نظر کارشناس قربانی کنند

خبرگزاری فارس: اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی با انتشار اطلاعیه‌ای از کلیه شهروندان و خیران خواست دام نذری خود را به کشتارگاه‌های دام منتقل و تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی قربانی کنند.

مردم دام نذری خود را در کشتارگاه و زیر نظر کارشناس قربانی کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، در اطلاعیه  اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی آمده است: با توجه به نزدیک شدن به عید سعید قربان و به‌ منظور حفظ سلامتی شهروندان و تأمین بهداشت‌عمومی، تیم‌های ویژه بازرسی بهداشتی دامپزشکی همچون سنوات گذشته آمادگی لازم برای ارائه خدمت به هم استانی‌ها را در این روز مبارک دارند.
در این راستا هماهنگی‌های لازم با شهرداری‌های شهرستان‌ها به منظور پذیرش دام‌های قربانی صورت گرفته و کشتارگاه‌های دام در سراسر استان صبح روز عید قربان آماده خدمات رسانی به شهروندان هستند.
این اطلاعیه با اشاره به وجود 49 درصد عوامل بیماری‌زا قابل انتقال از دام به انسان می‌افزاید: کشتار و ذبح دام در منازل و معابر عمومی علاوه بر گسترش آلودگی زیست محیطی، سبب انتشار بیماری‌های مشترک از دام به انسان می‌شود.
با توجه به انتقال بیماری‌های مشترک میان انسان و دام به ویژه بیماری تب کریمه کنگو از طریق مصرف گوشت تازه توصیه می‌شود خیران گوشت دام‌های قربانی را در یخچال به مدت 24 ساعت نگهداری و سپس مصرف کنند.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: شهروندان از خرید دام فاقد پیشینه مشخص و از افراد دوره گرد و یا دلالان دام جدا خودداری کرده و دام مورد نیاز برای عید قربان را از مراکز عرضه دام و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند.
با توجه به امکان شیوع بیماری‌های خطرناک و مشترک بین انسان و دام از جمله تب خون‌ریزی‌دهنده کریمه کنگو، تب مالت، سل، هاری، سیاه‌زخم و همچنین ارتقا و تامین بخشی از بهداشت عمومی از کلیه شهروندان و خیران می‌خواهیم از کشتار دام در معابر عمومی و خارج از کشتارگاه پرهیز کرده و توصیه‌های دامپزشکی را جدی بگیرند.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول