اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان:

گردشگری گیلان نیازمند اطلاع‌رسانی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: توسعه گردشگری گیلان نیازمند اطلاع‌رسانی پویا و مستمر رسانه‌های استان است.

گردشگری گیلان نیازمند اطلاع‌رسانی است
به گزارش خبرنگار فارس از غرفه گیلان در نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، امید عزیزی ظهر امروز در بازدید از غرفه گیلان در این نمایشگاه، اظهار داشت: میراث فرهنگی گیلان در حوزه بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها به منظور انجام وظایف قانونی و تعالی معیشت مردم در کشور پیشرو بوده است.
وی با بیان اینکه گیلان یکی از قطب‌های گردشگری کشور است، افزود: گیلان به دلیل موقعیت ممتاز گردشگری طبیعی، تاریخی و فرهنگی همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است که با ارتقای سطح همکاری رسانه‌ای امیدواریم شاهد جهش چشمگیری در این حوزه باشیم.
مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان با اشاره به اهمیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ناشی از ورود گردشگران به استان، گفت: مسئولان همواره باید به برنامه‌های گردشگری توجه کنند و رسانه‌ها در معرفی جاذبه‌های گردشگری استان نقش بسیار مهمی دارند که می‌توان از این ظرفیت نهایت استفاده را کرد.
وی تصریح کرد: گردشگری صنعت تولید و مصرف است و برای بسیاری از کالاها و خدمات تقاضا پدید می‌آورد و در واقع صنعت گردشگری صادرات نامرئی محصولات و خدمات است.
به گفته عزیزی، گردشگر داخلی با جلوگیری از خروج ارز بر ثروت کشور می‌افزاید و عامل مهم سیاست باز توزیع درآمدها و جریان بیشتر و سریع‌تر پول، ایجاد رونق و اشتغال در بخش خدمات و کالاها است. 
وی از رشد 24درصدی ورود گردشگر و 35درصدی ماندگاری گردشگران گیلان در تابستان امسال خبر داد و یادآور شد: توسعه گردشگری یکی از راه‌های نجات استان گیلان است. 
این مسئول، با تمجید از انتشار 131 نشریه در گیلان بیان داشت: نمایشگاه هجدهم مطبوعات و خبرگزاری‌ها بستر مناسبی برای تعامل بیشتر مسئولان و رسانه‌هاست. 
وی افزود: مطبوعات و خبرگزاری‌های گیلان مصالح نظام اسلامی را پیگیری می‌کنند و نماد رسانه متعهد، حرفه‌ای و عدالت محور هستند.
به گزارش فارس، در این بازدید محمدتقی شعبانی مدیر امور فرهنگی و ارتباطات اداره کل میراث فرهنگی گیلان نیز حضور داشت.
به گزارش فارس؛ گیلان دارای 131 نشریه مجوزدار است و در حال حاضر 9 روزنامه، 44 هفته‌نامه، شش دو هفته‌نامه، 37 ماهنامه، شش دوماهنامه، 21 فصلنامه، هفت دوفصلنامه و یک سالنامه در این استان منتشر می‌شود.
87 نشریه گیلان به‌ صورت محلی، 15 نشریه منطقه‌ای، 20 نشریه سراسری و 9 نشریه نیز به صورت بین‌المللی منتشر می‌شود.  
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول