اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد مسکن فارس خبر داد:

احداث 21000 مسکن روستایی در فارس

خبرگزاری فارس: معاون بازسازی بنیاد مسکن فارس گفت: از سال 84 تاکنون با اجرای طرح ویژه مقاوم‌سازی بیش از 79 هزار واحد مسکونی در فارس با رعایت اصول فنی مقاوم‌سازی شده و 21 هزار واحد مسکونی در دست احداث است.

احداث 21000 مسکن روستایی در فارس
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس، فرج‌الله نصیری اظهار داشت: برای استان پهناور فارس در سال جاری 15 هزار واحد مسکن روستایی با یک‌هزار و 500 میلیارد ریال، سهمیه ساخت تعیین شده است.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس با بیان این که فارس با برخورداری از نیروهای مستعد و توانمند یک استان الگو در امر بازسازی مناطق حادثه دیده از بلایای طبیعی است، گفت: بنیاد مسکن فارس در بازسازی مناطق حادثه دیده استان‌های گیلان، خراسان و لرستان و همچنین سیل گنو سیستان و بلوچستان مشارکت فعال داشته است.
نصیری افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس در شهر رودبار استان گیلان 4 هزار و 500 واحد مسکونی، در شهر قائنات استان خراسان 4 هزار و 500 واحد مسکونی، در شهر جولان چولان استان لرستان 4 هزار و 500 واحد مسکونی و در شهر نیک‌شهر استان سیستان و بلوچستان 4 هزار واحد مسکونی را در سال‌های 69، 76، 85 و 86 بازسازی کرده است.
وی همچنین با اشاره به اجرای طرح وِیژه بهسازی و نوسازی مناطق روستایی آسیب‌پذیر مصوب هیئت دولت در سال 1384 گفت: با توجه به حادثه‌خیز بودن فارس در بخش زلزله از سال 1374طرح بهسازی مسکن روستایی توسط این نهاد به اجرا در آمده و در سال 84 طرح ویژه بهسازی به تصویب دولت رسیده است.
به گفته وی در راستای اجرای این طرح واحدهای مسکونی بی‌دوام و کم‌دوام روستایی شناسایی و با پرداخت تسهیلات مقاوم ‌سازی می‌شوند.
این مسئول با بیان اینکه در کل کشور نیز سالانه 200 هزار واحد مسکونی با این شیوه احداث می‌شوند، اضافه کرد: بر اساس این طرح ویژه از سال 1384 تعداد قابل ملاحظه‌ای از واحدهای مسکونی غیرمقاوم، مقاوم‌سازی شده‌اند و در سال 84، 9 هزار واحد، در سال 85، 12هزار واحد، در سال 86، 20 هزار واحد، در سال 87، 15 هزار واحد و درسال 88، 15 هزار واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده است.
معاون بازسازی بنیاد مسکن فارس تصریح کرد: خطراتی ویرانگر مانند زلزله، سیل و برف سه عاملی هستند که در تخریب واحدهای مسکونی غیرمقاوم موثرند و خسارت‌های شدیدی به بار آورده‌اند و در سال 1371 سیل در تمام شهرستان‌های فارس 33 هزار واحد مسکونی را تخریب کرد که مورد بازسازی قرار گرفت.
نصیری ادامه داد: زلزله سال 73 شهرستان‌های جهرم، فیروزآباد و کوار به بازسازی و مرمت 5 هزار و 91 واحد مسکونی منجر شد.
وی افزود: همچنین سیل سال 1373 در تمام شهرستان‌های فارس منجر به بازسازی 3 هزار و 409 واحد مسکونی و برف سنگین در سال 1376 در شهرستان‌های فارس به بازسازی 5 هزار و 294 واحد منتهی شد.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول