اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار گرمی مطرح کرد؛

کاهش مهاجرت با مقاوم‌سازی مسکن روستایی

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار گرمی گفت: مقاوم‌سازی مسکن روستایی از افتخارات نظام اسلامی است که مهاجرت از روستاها را به حداقل رسانده است.

کاهش مهاجرت با مقاوم‌سازی مسکن روستایی
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، قادر دهقان پیش از ظهر امروز در گردهمایی دهیاران و شوراهای اسلامی روستایی در گرمی اظهار داشت: با توجه دولت خدمتگزار به مناطق محروم و روستایی در سال‌های اخیر، در حوزه‌های مختلف زمینه رفاه و آسایش با وسعت و گستردگی خاصی فراهم شده به طوری که به تثبیت سکونت در روستا نیر منجر شده است.
وی حمایت دولت از مقاوم‌سازی مساکن روستایی را یادآور شد و افزود: اگر مردمان روستایی با استفاده از تسهیلات بانکی بتوانند در مقاوم‌سازی منازل خود اقدامی شایسته انجام دهند علاوه بر مقاوم‌سازی محل سکونت خود، سبب ساخت و ساز در مناطق روستایی و بهتر شدن فضای آبادی نیز می‌شوند.
این مسئول ادامه داد: ‌سال‌های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و اوایل انقلاب به دلیل برخی از بی‌توجهی‌ها شاهد مهاجرت روستاییان به مناطق شهری و صنعتی بودیم که امروز برخلاف نگرش‌های پیشین سکونت در مناطق روستایی خود اسباب آرامش و اطمینان و اعتماد را فراهم کرده است.
دهقان با بیان اینکه در استان اردبیل گرمی با توجه به چهره محروم خود در گذشته بیشترین مهاجرت را به شهرهای همجوار و مرکز کشور داشته است، بیان داشت: گرمی در مقایسه با شهرهای دیگر استان اردبیل بیشترین کاهش جمعیت را به دلیل مهاجرت شاهد بوده به طوری که با وجود بسیاری از اقدامات عمران و آبادانی در روستاها همچنان برخی از آبادی‌ها خالی از سکنه هستند.
وی خاطرنشان کرد: در شش سال گذشته با حمایت دولت خدمتگزار بیش از 20 میلیارد ریال در نوسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی در گرمی سرمایه‌گذاری شده که این سرمایه‌گذاری‌ها روز به روز در حال  افزایش و فزونی است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون فرماندار گرمی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: دولت در راستای مقاوم‌سازی روستایی اقدامات جدی انجام داده و اگر روستایی فاقد سکنه باشد علت آن را باید در بی‌توجهی‌های گذشته جستجو کرد.
دهقان به تاثیرات مثبت و غیر قابل انکار توسعه روستاها در تثبیت ماندگاری و آغاز مهاجرت معکوس یادآور شد و بیان داشت: ‌باید اقدامات راهسازی، گازرسانی، آبرسانی و تامین سایر زیرساخت‌های روستایی در گرمی شتاب بگیرد تا شاهد رونق سکونت در مناطق روستایی باشیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه تعدادی از دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستا مشکلات و تنگناهای عمرانی روستایی را مطرح کردند و خواستار توجه جدی دستگاه‌های خدمات‌ر‌سان به فراهم کردن زیر‌ساخت‌های اساسی در روستاها نظیر تامین آب، گاز و ایمن‌سازی جاده‌ها شدند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول