اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بحران استان اردبیل:

33 هزار مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: با هدف کاهش اثرات بلایای طبیعی در روستاها در سال‌های اخیر 33 هزار واحد مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده و برای آنها پایان کار صادر شده است.

33 هزار مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی اسلامی صبح امروز در جلسه گرامیداشت هفته کاهش بلایای طبیعی در اردبیل اظهار داشت: وقوع زلزله 5.6 ریشتری در سال 75 در اردبیل که تخریب منازل متعددی را در پی داشت ما را مصمم به اجرای طرح‌های زیربنایی و اساسی در مقاوم‌سازی مسکن و اماکن روستایی کرد تا در صورت وقوع چنین حوادثی خسارات و تلفات به حداقل برسد.
وی با اشاره به شعار هفته کاهش بلایای طبیعی امسال به عنوان جامعه ایمن، آرامش عمومی افزود: بر اساس این شعار نهایت تلاش و سعی خود را به کار گرفته‌ایم تا با ایمن‌سازی جامعه خود اعم از ساخت و ساز و آشنایی مردم به قوانین و مقررات و مقوله امداد و نجات آرامش عمومی در جامعه را برای همیشه برقرار کنیم.
مدیرکل بحران استان اردبیل در ادامه سخنان خود به برنامه‌های اجرا شده در این هفته به ویژه برگزاری مانورهای متعدد امداد و نجات برادران و خواهران اشاره کرد و گفت: در این هفته با برگزاری مانورهای تخصصی همچون امداد جاده‌ای، کوهستان و سیلاب تلاش کردیم تا سطح آمادگی نیروها را افزایش دهیم به طوری که امروز مانور کوهستان و جاده‌ای در اغلب شهرهای استان اردبیل با حضور امدادگران برگزار می‌شود.
اسلامی بیان داشت: آخرین روز این هفته با عنوان مدیریت بحران، تشکل‌های مردمی و بسیج نیروهای مسلح نامگذاری شده است که در این روز این مجموعه‌ها برنامه‌های خوبی را در حوزه آموزش و تقویت مبانی امداد و نجات انجام می‌دهند.
این مسئول استان اردبیل را جزو استان‌های پیشرو در امداد و نجات جاده‌ای و سایر گروه‌های تخصصی و همچنین مقاوم‌سازی مسکن روستایی اعلام کرد و گفت: ما همه ساله با برگزاری مانورهای مختلف ساعت صفر تلاش می‌کنیم تا آمادگی نیروها را حفظ کرده و به تقویت آن کمک کنیم.
وی با یادآوری اینکه طرح جامع ژئوتکنیک شهر اردبیل در حال مطالعه است، ابراز داشت: بر اساس مطالعات اولیه پنج گسل فعال در استان اردبیل شناسایی شده و ما تلاش می‌کنیم با انتخاب این مناطق به عنوان نقاط حادثه‌خیز از ساخت و ساز و امکان توسعه شهری و روستایی در آن مناطق جلوگیری کنیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اسلامی با یادآوری اینکه در نیمه اول امسال 38 مورد زلزله در استان اردبیل رخ داده است، بیان داشت: زلزله 4.3 ریشتری بزرگ‌ترین آنها بوده به طوری که ما با بهره‌گیری از شیوه‌های پیشگیری و مقابله تلاش می‌کنیم تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای به حداقل رساندن وقوع زلزله احتمالی را تامین کنیم.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول