اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد:

ساخت 240 هزار مسکن مهر در کشور / بهسازی 200 هزار مسکن روستایی

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: 240 هزار مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر در سطح کشور در دست اجرا است.

ساخت 240 هزار مسکن مهر در کشور / بهسازی 200 هزار مسکن روستایی
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علیرضا تابش بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس برنامه قرار است تا خرداد سال آینده 150 هزار واحد مسکن شهری در شهرهای زیر 25 هزار نفر به بهره برداری برسد.
وی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مشکلی برای احداث مسکن مهر در شهرها ندارد، گفت: زمین و تسهیلات مورد نیاز برای اجرای این واحدهای مسکونی در اختیار متقاضیان مسکن مهر گذاشته می‌شود.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  با اشاره به اینکه دستورالعمل بانک مرکزی برای ارائه این تسهیلات به افراد متقاضی در شهرهای زیر 25 هزار نفر به بانک‌ها ابلاغ شده است، گفت: امسال بانک مسکن سهمیه مسکن روستایی نداشته و عمدتاً در بخش مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر فعالیت کرده و بانک سپه در زمینه ارائه تسهیلات مسکن روستایی فعالیت می‌کند.
وی اضافه کرد: در این راستا امسال 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بانک‌ها برای بهسازی 200 هزار مسکن روستایی ابلاغ شده است.
تابش گفت: طرح بهسازی مسکن روستایی از سال 84 آغاز شده و تاکنون بهسازی در یک میلیون و 400 هزار واحد روستایی کشور اجرایی شده است.
وی نوسازی مسکن روستاییان کشور را سیاست کلی بنیاد مسکن برشمرد و اظهار داشت: در کنار کار نوسازی، عملیات مقاوم سازی نیز انجام می‌شود زیرا وقتی شخصی مسکن خود را نوسازی می‌کند بنیاد بر اجرای کار او نظارت می‌کند.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه نوسازی و مقاوم سازی محاسن زیادی برای روستاییان و همچنین برای کل کشور دارد، تصریح کرد: سکونت گاه‌های روستایی بخشی از جمعیت کشور را در خود جای داده و در سراسر کشور بیش از سه میلیون و 700 هزار واحد مسکن روستایی وجود دارد که بخش عمده‌ای از آن‌ها مقاوم سازی شده و باید بقیه نیز بهسازی و مقاوم سازی شود.
وی با درخواست از روستاییان برای اقدام در زمینه بازسازی مسکن خود گفت: مقاوم سازی مسکن روستایی موجب جلوگیری از وارد شدن خسارت به هنگام حوادث طبیعی شده زیرا کشور ما از مناطق حادثه خیز به شمار می‌رود.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اضافه کرد: بحث نوسازی و مقاوم سازی در روستاها به عنوان یک فرهنگ باید ترویج شود.
وی اظهار داشت: جوانان روستایی می‌خواهند در خانه‌های خوب و مناسب زندگی کنند و از همه امکانات بهره‌مند شوند از این رو مقاوم سازی مسکن روستایی برای داشتن یک زندگی راحت ضرورت دارد.
تابش در رأس هیئتی برای افتتاح واحدهای مسکن مهر و کلنگ زنی چند پروژه به خراسان شمالی سفر کرده است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول