اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی خبر داد:

بهسازی 58 هزار مسکن روستایی در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: بهسازی 58 هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی آذربایجان غربی در دست اقدام است.

بهسازی 58 هزار مسکن روستایی در آذربایجان غربی
ایوب عزیزی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: سال گذشته امور مربوط به ساماندهی تعداد قابل توجهی مسکن روستایی در آذربایجان غربی آغاز شد که پیش‌بینی ‌می‌شود چنانچه اقدامات لازم تداوم پیدا کند تا نیمه نخست سال آینده به مرحله بهره‌برداری برسند.
وی افزود: در صورتی که ساماندهی این تعداد واحد مسکونی به پایان برسد می‌توان گفت 33 درصد واحدهای مسکونی در روستاهای استان مقام سازی شده‌اند و در زمان وقوع بلایای طبیعی ساکنان این واحدها با مشکلی روبه‌رو نمی‌شوند.
این مسئول خاطرنشان کرد: سالانه حدود 200 هزار واحد مسکونی روستایی در مناطق مختلف کشور بهسازی می‌‌شود که این اقدامات از سال 1384 آغاز شده است به طوری که سالانه در این استان باید حدود 7 هزار واحد مسکونی بهسازی شود اما این میزان با همت مسئولان و همکاری مردم سه برابر افزایش یافته است.
وی در ادامه گفت: برای بهسازی این واحدها به افراد متقاضی، تسهیلات بانکی با نرخ چهار درصد مبلغی به میزان 100 میلیون ریال پرداخت شده است تا صاحبان این قبیل اماکن در راستای احیای محیط زندگی خود اقدامات لازم را انجام دهند.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای موفقیت‌آمیز طرح هادی در این استان اشاره کرد و گفت: برای همه روستاهای بالای 20 خانوار باید طرح هادی تهیه شود و به مرحله اجرا درآید که در این ارتباط برای یک هزار و 122 روستا به عبارتی 50 درصد روستاها طرح هادی تهیه شده است که با همکاری اقشار مختلف مردم باید به مرحله اجرا درآید.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه پروژه‌های اولویت‌دار در روستاهای بالای 20 خانوار در دست اقدام است، تصریح کرد: با هدف توسعه و عمران روستاها با همکاری سایر نهادهای اجرایی به ساختن پروژه‌های مختلفی اقدام می‌شود که برای به ثمر رسیدن آنها باید همه مردم همچنین دهیاری‌ها به طور گسترده همکاری کنند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول