اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

اطلاعات سند توسعه اشتغال آذربایجان شرقی تئوری است

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تدوین سند توسعه اشتغال استان گفت: تهیه این سند بیشتر مبتنی بر اطلاعات کتابخانه‌ای و تئوری است.

اطلاعات سند توسعه اشتغال آذربایجان شرقی تئوری است
 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی ظهر امروز در نشست کارگروه اشتغال استان که با حضور فرمانداران تشکیل شد، با انتقاد از تحمیل هزینه‌های بی‌مورد به سرمایه‌گذاران اظهار داشت: سرمایه‌گذاران فارغ از سود و منفعت مادی در میدان تولید وارد شده‌اند و نباید با ناهموار کردن مسیر سرمایه‌گذاری آنها را دلسرد کنیم.
وی تصریح کرد: اراده مدیریت استان پشتیبانی از مسیر سرمایه‌گذاری و مواخذه کسانی است که در این مسیر احساس مسئولیت کافی از خود نشان نمی‌دهند.
بیگی گفت: منابع استانی باید در جایی صرف شود که موجب توسعه اشتغال و رشد و شکوفایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شود.
استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: کسانی که با وجود تمام معضلات، سختی‌های مسیر سرمایه‌گذاری را بر خود هموار کرده‌اند چشم‌انتظار حمایت هستند و این که احساس کنند از آنها پشتیبانی نمی‌شود ناراحت کننده است.
 
عدم مسئولیت دستگاه‌ها مشکلاتی را برای اشتغال به وجود می‌آورد
وی با اشاره به وجود برخی تنگناها در موضوع اشتغال خاطرنشان کرد: گاهی موضوعاتی پیش می‌آید که از عدم احساس مسئولیت دستگاه‌ها ناشی می‌شود و این موضوعات برخورد جدی و بعضا نامناسب را اجتناب‌ناپذیر می‌کند.
بیگی تاکید کرد: همه باید باور داشته باشیم که اشتغال تنها برای کسب روزی و امرار معاش نیست بلکه اشتغال به اندازه تنفس برای انسان ضروری است.
 
برخی مدیران اشتغال را جدی نمی‌گیرند
استاندار آذربایجان شرقی گفت: احساس می‌شود که هنوز موضوع اشتغال از سوی برخی مدیران جدی تلقی نمی‌شود و انتظار دولت از مدیران اجرایی جدی گرفتن این موضوع است.
وی افزود: نباید بهانه به دست سیاستمدارانی داد که بی‌توجه به اصول اخلاقی دنبال سوژه‌ای می‌گردند تا دولت را تخریب کنند.
 
با اشتغال نباید صرفا به صورت اداری برخورد شود
بیگی با بیان این که با موضوع اشتغال نباید صرفا به صورت اداری برخورد شود، گفت: مسئولان دولت باید برای تفکر سیاسی خود و اثبات حقانیت آن که برگرفته از گفتمان انقلاب اسلامی است شب و روز تلاش کنند.
وی در ادامه با اشاره به ادغام وزارتخانه‌های تعاون و کار و امور اجتماعی ادامه داد: تغییرات مدیریتی ایجاب می‌کند که مجموعه جدید بسترهای سنتی را کنار زده و با ابتکار و خلاقیت در موضوع اشتغال ورود پیدا کند.
بیگی تاکید کرد: همه مسئولان باید در کنار مدیریت جدید اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی موضوع اشتغال را پیش ببرند و مدیر این اداره هم باید ثابت کند که شایستگی تصدی این سمت را دارد.
 
اطلاعات سند توسعه اشتغال آذربایجان شرقی کتابخانه‌ای است
وی همچنین با اشاره به تدوین سند توسعه اشتغال استان اظهار داشت: تهیه این سند بیشتر مبتنی بر اطلاعات کتابخانه‌ای و تئوری است در حالی که مجری این طرح باید با بررسی میدانی و حضور مستقیم در شهرستان‌ها، اطلاعات را جمع‌آوری کند و فرمانداران هم مستندات خود را در اختیار او قرار دهند.
استاندار آذربایجان شرقی از فرمانداران استان خواست موضوع اشتغال را به طور جدی و با احساس مسئولیت بیشتر پیگیری کنند.
 
فرمانداران بسته اقتصادی برای حوزه جغرافیایی خود تعریف کنند
وی با تاکید بر توسعه اشتغال خانگی و روستایی در کنار اشتغال صنعتی گفت: فرمانداران در این خصوص باید بسته اقتصادی مناسبی برای حوزه جغرافیایی تحت مدیریت خود تعریف کنند.
 
ساختمان جدیدی در دولت ساخته نمی‌شود
بیگی همچنین با اشاره به درخواست برخی مدیران محلی برای احداث ساختمان‌های دولتی گفت: قرار نیست در دولت ساختمان جدیدی ساخته شود و اگر پولی هست باید صرف ارتقای مادی و معنوی مردم شود.
در این نشست که به منظور تبیین سند توسعه اشتغال استان تشکیل یافته بود، گزارشی از روند تدوین و تهیه این سند ارائه شد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول