اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع امور صنفی خراسان جنوبی:

35 درصد اشتغال خراسان جنوبی در حوزه اصناف است

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع امور صنفی خراسان جنوبی از اشتغال 35 درصدی استان در بخش صنوف خبر داد.

35 درصد اشتغال خراسان جنوبی در حوزه اصناف است
مرتضی یزدان‌شناس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با اشاره به برگزاری جلسه دیدار فعالان اقتصادی خراسان جنوبی با تیم اقتصادی دولت در جریان سفر چهارم هیئت دولت به استان اظهار داشت: در این جلسه مشکلات مختلف اقتصادی در بخش‌های مختلف مطرح و به گوش مسئولان رسانده شد.
وی به مهم‌ترین مشکلات بخش صنوف استان اشاره کرد و گفت: 17.5 درصد تولید ناخالص ملی در بخش اصناف تولید می‌شود و در خراسان جنوبی نیز 35 درصد اشتغال در بخش اصناف ایجاد شده است که این اشتغال هفت برابر ظرفیت استاندارد پیش‌بینی شده است.
رئیس مجمع امور صنفی خراسان جنوبی با بیان اینکه می‌توان با سرمایه 3 میلیون تومانی در سطح بازار یک شغل ایجاد کرد، افزود: این در حالی است که برای ایجاد یک شغل در بخش معدن نیازمند سرمایه بیش از 150 میلیون تومانی هستیم بنابراین می‌توان در بخش اصناف با کمترین سرمایه‌گذاری نیز یک شغل پایدار در سطح شهر ایجاد کنیم.
یزدان‌شناس از پرداخت مالیات به عنوان یکی دیگر از مهم‌ترین دغدغه‌های اصناف یاد کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه خراسان جنوبی جزو مناطق محروم کشور محسوب می‌شود و سرانه درآمدی مردم در مقایسه با سایر استان‌های رقم ناچیزی است و از قدرت خرید بالایی برخوردار نیستند و این امر خود در کاهش فروش در بازار تاثیر داشته است بنابراین باید نرخ مالیات بر اساس شرایط استان تعیین شود.
وی به مهم‌ترین مشکلات اصناف در استان اشاره کرد و گفت: کارفرمایان در حوزه اصناف بعد از گذشت 30 سال از فعالیت خود از مزایای تامین اجتماعی برخوردار نمی‌شوند که ما خواستار بهره‌مندی آنها از این مزایا مانند سایر اقشار جامعه هستیم تا مشکل این قشر نیز حل شود.
رئیس مجمع امور صنفی خراسان جنوبی از مسئولان استان خواست تا خریدهای ادارات و ارگان‌های مختلف را از داخل استان انجام دهند چرا که در حال حاضر برخی از این خریدها از سایر استان‌های کشور صورت می‌گیرد که می‌توان با خرید در استان به اصناف نیز کمک کنیم.
یزدان‌شناس خواستار ایجاد شهرکی برای انتقال واحدهای صنفی آلاینده و مزاحم به خارج شهر شد و گفت: این شهرک باید از بودجه عمرانی استان یا کشور مورد حمایت قرار گیرد.
وی خواستار عملیاتی شدن بسته حمایتی اصناف شد و تصریح کرد: این بسته حمایتی تصویب شده ولی تاکنون مبلغی در اختیار ما قرار نگرفته است.
رئیس مجمع امور صنفی خراسان جنوبی ادامه داد: در سطح کشور مصوبه‌ای وجود دارد که زمین برای برگزار نمایشگاه در اختیار صنوف قرار گیرد که تا‌کنون این مصوبه در استان ما اجرایی نشده است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول