اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته آموزش ستاد انتخابات استان گلستان:

اصل انتخابات سبب حفظ و تداوم نظام می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته آموزش ستاد انتخابات استان گلستان گفت: برای تداوم انقلاب نیاز است که مردم در همه عرصه‌ها حضوری پررنگ داشته باشند و اصل انتخابات نمادی از حفظ و تداوم نظام است.

اصل انتخابات سبب حفظ و تداوم نظام می‌شود
حسین گرایلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: اگر ما در چارچوب نظام کلان حرکت کرده و در این عرصه حضوری فعال داشته باشیم مسلما در حدی که باید پیش رفته و هیچگاه پا را فراتر نخواهیم گذاشت.  
وی نقش مردم را یک نقش کلیدی در مردمسالاری دینی عنوان کرد و افزود: مردم در ایجاد نظام و نیز در تداوم آن رسالت مهمی بر دوش دارند و این حق نوعی تکلیف را برایشان به وجود می‌آورد.
مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری گلستان حضور مردم در انتخابات را جلوه‌ای از مردم‌سالاری دینی دانست و تصریح کرد: از طریق انتخابات مردم می‌توانند حرف‌های خود را از زبان نمایندگان منتخب‌شان بیان کنند لذا این حضور استحکام نظام را تضمین خواهد کرد و هر چه این حضور پررنگ‌تر، آگاهانه‌تر و با بصیرت‌تر انجام شود زمینه انتخابات بهتر فراهم می‌شود.
گرایلی با اشاره به اینکه بنای نظام بر اساس حضور مردم پایه‌گذاری می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از تاکیدات امام خمینی (ره) در همه انتخابات وحدت کلمه بوده است لذا انتخابات نباید تشتت آراء را فراهم کند بلکه باید زمینه‌ای برای وحدت کلمه و متحد کردن مردم برای حل مشکلات باشد.
وی رضایت الهی در انتخابات را مهم‌ترین شرط در رسیدن به اهداف عالیه عنوان کرد و گفت: با تایید و توفیق ذات حق این انقلاب به پیروزی رسید لذا مردم باید در امر انتخابات که یک مرحله از آزمون الهی به شمار می‌رود کوشش کرده تا مصالح کشور را فدای منافع شخصی و گروهی خویش نکنند.
رئیس کمیته آموزش ستاد انتخابات استان گلستان خاطرنشان کرد: از جمله اموری که مورد تاکید حضرت امام بوده است اینکه برخی از اجانب می‌خواهند به برگزاری انتخابات دامن بزنند و با شایعه پراکنی‌های متعدد، سعی می‌کنند مسائل را جوری که خودشان می‌خواهند مطرح کنند به عنوان مثال "مردم این دفعه در انتخابات شرکت نمی‌کنند" و "مردم سست و خسته شده‌اند" بر مسائل دامن بزنند لذا انتخابات گذشته نیز بر آنان ثابت کرد که مردم هرساله پرشورتر در صحنه حاضر می‌شوند.
گرایلی یادآور شد: ائمه جمعه و جماعات موظف هستند برای جلوگیری از شیطنت‌های دشمن، مردم را دعوت به انتخابات کنند و مردم نیز با شرکت در انتخابات همواره اعلام کنند که از اسلام رویگردان نیستند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول