اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پژوهش ستاد احیای امر به معروف تأکید کرد:

حساسیت نهادهای آموزشی نسبت به امر به معروف

خبرگزاری فارس: مدیر پژوهش ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: باید با راه‌اندازی کرسی‌های آزاد اندیشی با محوریت آسیب‌شناسی و احیای امر به معروف و نهی از منکر حساسیت ویژه‌ای را در نهادهای آموزشی ایجاد کنیم.

حساسیت نهادهای آموزشی نسبت به امر به معروف
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان جیرفت، حجت‌الاسلام محمدحسین توانایی در نشست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در شهر جیرفت اظهار داشت: در بازدیدی که از سطح شهر و دانشگاه‌های این شهرستان داشتیم اقدامات خوبی برای احیای این فریضه الهی انجام شده است.
وی ضمن تقدیر از فعالیت اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان جیرفت افزود: شهرستان جیرفت از جمله شهرهای محدود در سطح کشور است که فریضه امر به معروف و نهی از منکر در آن نمود دارد.
توانایی تصریح کرد: تکریم، تذکر، تکرار، تاثیر و تشکر اصولی است که در این فرضیه الهی وجود دارد و آمران به معروف و ناهیان از منکر باید آن را مدنظر قرار دهند.
وی با بیان اینکه در احیای امر به معروف و نهی از منکر مهم است که چه کسی تذکر می‌دهد و به چه روشی باید تذکر داد، گفت: تذکر اگر با لحن خوب و خوش باشد بسیار موثر است.
مدیر پژوهش ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور خاطرنشان کرد: باید با راه‌اندازی کرسی‌های آزاد اندیشی با محوریت آسیب‌شناسی و احیای امر به معروف و نهی از منکر حساسیت ویژه‌ای را در نهادهای آموزشی مثل دانشگاه و آموزش و پرورش ایجاد کنیم.
وی با بیان اینکه احیای امر به معروف و نهی از منکر مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار دارد، گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی در احیای این فریضه الهی موثر و مورد تاکید است.
توانایی با تأکید بر اینکه ما باید امر به معروف و نهی از منکر را از خود و خانواده آغاز کنیم، افزود: آغاز امر به معروف و نهی از منکر از خودمان در میان افراد دیگر تاثیرگذارتر است.
وی خاطرنشان کرد: در دنیا امر به معروف هیچ دینی همانند امر به معروف و نهی از منکر دین اسلام نیست زیرا در دین اسلام به صورت اصولی و اعتقادی به مسائل نگاه می‌شود.
مدیر پژوهش ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: باید در سطح جامعه با برگزاری مسابقه، دوره‌های آموزشی، میزگرد، سمینار و مقاله این فریضه الهی را در دل مردم حساس کرده زیرا با ایجاد این حساسیت خود به خود فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه می‌شود.
وی افزود: 40 شهر در کشور به عنوان پایلوت احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر انتخاب شده است که شهرستان جیرفت نیز یکی از این مناطق است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول