اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف ‌و نهی ‌از منکر سیستان‌وبلوچستان:

امر به معروف ‌و نهی ‌از منکر بهترین راهکار اصلاح مفاسد است

خبرگزاری فارس: جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر سیستان ‌و بلوچستان گفت: امر به معروف و نهی از منکر بهترین راهکار اصلاح مفاسد جاری در همه مجامع انسانی است.

امر به معروف ‌و نهی ‌از منکر بهترین راهکار اصلاح مفاسد است
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، موسی سنچولی پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی ـ توجیهی دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات کل سیستان و بلوچستان اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر، فریضه‌ای همگانی است و نتایجی که از این دو فریضه عاید جامعه بشری می‌شود، بسیار مثبت است.
وی افزود: شناساندن و شناختن امر به معروف و نهی از منکر، امری ضروریست و بر این اساس آموزش دادن افراد باید در اولویت کاری شوراهای امر به معروف و نهی از منکر قرار گیرد.
جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر سیستان ‌و بلوچستان بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر از عناصر برجسته مکمل ایمان است.
سنچولی اضافه کرد: مسلمان واقعی کسی است که به اصول دین اسلام معتقد باشد و بر طبق ایمان خود عمل کند که در این صورت زیربنا و روبنای دین او محکم خواهد شد ولی عنصر تکمیل‌کننده ایمان، امر به معروف و نهی از منکر است که در زندگی مسلمان حقیقی جایگاه ویژه‌ای دارد.
وی عنوان کرد: اهمیت امر به معروف و نهی از منکر به قدری است که قرآن کریم از امتی که به این موضوع اساسی اهمیت می‌دهد به عنوان برترین امت‌ها و امت ممتاز نام برده و چنین امتی را رستگار و سعادتمند بر می‌شمارد.
جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر سیستان ‌و بلوچستان افزود: وجود 300 آیه در قرآن، وجود آیات و روایات و احادیث فراوان از ائمه و معصومین دلیلی محکم بر این مدعاست.
سنچولی ادامه داد: موضوع امر به معروف و نهی از منکر علاوه بر ابعاد دینی و شرعی، یک امر مسلم عقلی است.
وی خاطرنشان کرد: عقل، فطرت و وجدان اخلاقی نوع بشر، امر به معروف و نهی از منکر را به خوبی می‌پذیرد و از این لحاظ موضوع امر به معروف و نهی از منکر در دین اسلام تعبدی نیست بلکه اصرار اسلام عزیز به اهمیت به این دو موضوع اساسی در حقیقت ارشاد به حکم عقل است.
جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر سیستان ‌و بلوچستان با اشاره به مفاسد حاکم بر جوامع بشری از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان بهترین راهکار اصلاح مفاسد جاری در همه مجامع انسانی نام برد.
سنچولی عنوان کرد: اگر همه دولت‌ها و ملت‌ها برای احیای امر به معروف و نهی از منکر برنامه‌ریزی و تدبیر لازم را داشته باشند دامنه معضلات و مفاسد اخلاقی و اجتماعی در دنیا به شدت کاهش می‌یابد.
وی تأکید کرد: گسترش نظارت همگانی برای اصلاح هر جامعه‌ای امری ضروری است و وظیفه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر نیز فراگیر کردن تذکر لسانی است.
معاون فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان نیز در این نشست به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و گفت: برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی "ترنم تذکر" در سراسر استان، گامی مهم در نهادینه کردن فریضتین است.
نورالله برشان بیان کرد: این مسابقه بزرگ با هدف نهادینه کردن فریضتین امر به معروف و نهی از منکر در بین کارکنان ادارات سطح استان و ترویج آن در بین مردم استان و آموزش غیرمستقیم به کارکنان برای گسترش فریضتین در سطح جامعه در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: این مسابقه بزرگ از کتاب "ترنم تذکر" و در دو مرحله منطقه‌ای و شهرستانی و مرحله استانی برگزار می‌شود و بر این اساس بالغ بر 14 هزار و 500 جلد از این کتاب تهیه و در سطح استان توزیع شده است.
معاون فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان عنوان کرد: بعد از برگزاری آزمون مرحله نخست در هر شهرستان، پاسخنامه‌ها به سرعت تصحیح شده و فهرست کارکنان هر اداره با اعمال نمره کسب شده برای اهدای هدیه از سوی آن اداره یا نهاد ارسال می‌شود.
برشان گفت: پس از اتمام مرحله نخست، از میان نفرات برتر تمام ادارات و نهادها از هر شهرستان و شهر به قید قرعه سه نفر انتخاب و برای اجرای مرحله دوم به ستاد احیاء استان ارسال می‌شود.
وی افزود: در این مرحله پس از مهلت مناسب برای برگزیدگان برای مطالعه مجدد کتاب "ترنم تذکر"، آزمون کتبی دوم در مرکز استان برگزار که از میان این افراد به 14 نفر برتر، جوایز نفیسی همچون حج عمره، سفر به عتبات عالیات و سکه بهار آزادی اهدا می‌شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول