اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار قزوین:

امر به معروف وظیفه‌ای همگانی است

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار قزوین گفت: امر به معروف و نهی از منکر مانند نماز وظیفه‌ای همگانی است و همه دستگاه‌ها باید به این مقوله بپردازند.

امر به معروف وظیفه‌ای همگانی است
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عباسعلی درافشانی یکشنبه شب در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان که در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، بیان کرد: در ایام ماه محرم هر برنامه‌ای تنظیم شود، جواب می‌گیریم و از سوی استانداری قزوین نیز حمایت در راستای اجرای برنامه‌ها صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر مانند نماز یک وظیفه همگانی است و اینکه هر دستگاهی منتظر این باشد که اعتباری ابلاغ شود با عنوان خاص امر به معروف و نهی از منکر، حق این فریضه نیست.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار قزوین اضافه کرد: همه ما هر امکاناتی که داریم باید در خدمت این موضوع مهم به کار گیریم.
در ادامه مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قزوین اظهار کرد: امر به ظرافت خاص خود را دارد و در این خصوص باید جلساتی با روسای دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش گذاشته شود.
رضا سجادفر در خصوص لزوم ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه افزود: در بحث حجاب و عفاف باید ریشه‌ای‌تر عمل کنیم و افرادی که محجبه هستند پرچم‌دار و سربازان خط مقدم هستند پیشنهاد ما این است دو تا سه همایش بزرگ در سطح شهر برگزار شود.
وی عنوان کرد: باید پاسخگویی به شبهات جوانان در رابطه با عاشورا و مسائل مختلف به ویژه در ماه محرم بسط داده شود زیرا زمینه در ماه محرم فراهم است.
نماینده اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین نیز در ادامه گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی در این راستا برنامه‌هایی را دارد که یک برنامه در آستانه ماه محرم برگزار می‌شود که گردهمایی هیئت‌های مذهبی است و برنامه دیگر کارگاه آموزشی با عنوان «بی‌تفاوتی و انفعال در پازل جنگ نرم» است.
رضا فضلی افزود: همچنین نمایشگاهی با همکاری شهرداری برگزار خواهیم کرد و در خصوص برپایی خیمه‌های امر به معروف و نهی از منکر نیز اداره کل تبلیغات اسلامی آمادگی دارد که اعزام مبلغ و روحانی را داشته باشد.
در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر قزوین اظهار کرد: هر ساله تا آنجا که مقدور بوده شهرداری، به صورت ویژه از کانال سازمان فرهنگی ورزشی در این موضوع وارد شده است و در سال جاری نیز این آمادگی وجود دارد که در برپایی خیمه‌های امر به معروف، اقدامات مربوطه را انجام دهیم.
عباس ظاهری افزود: همچنین بحث فضاسازی نیز در ایام هفته امر به معروف و نهی از منکر یعنی هفته نخست ماه محرم از سوی شهرداری صورت می‌گیرد و لازم است در پرچم‌هایی که در سطح شهر نصب می‌شود از شعارهای متنوعی استفاده شود.
وی تأکید کرد: آنچه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر تصمیم‌گیری می‌کند مورد توجه شورا و شهرداری است و به ویژه در مسئله مهمی مانند امر به معروف و نهی از منکر که فریضه‌ای واجب است.
سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قزوین نیز در این جلسه گفت: یکی از آسیب‌ها موضوع قمه‌زنی است که در استان قزوین بسیار کاهش یافته است و ان‌شاالله با فرهنگ‌سازی این آسیب‌ را نخواهیم داشت.
رضا محتشمی افزود: امیدواریم امسال نیز فعالیت محرم یارها را داشته باشیم زیرا کمک بسیار زیادی را به پلیس در برقراری نظم و امنیت دارند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول