اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان:

عزم همگانی لازمه اجرای صحیح امر به معروف است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان با اشاره به نقش امر به معروف و نهی از منکر در کاهش آسیب‌های اجتماعی، لازمه اجرای صحیح و کامل فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را عزم همگانی و مردمی برشمرد.

عزم همگانی لازمه اجرای صحیح امر به معروف است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ایرج حسن‌زاده ظهر امروز در همایش مشترک احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان‌های سقز و بانه اظهار داشت: دین مبین اسلام همواره با ترسیم راه سعادت و کامیابی برای بشریت، نقش مهمی در نجات جوامع از ناهنجاری‌ها و مشکلات فراروی آنها در دوران‌های مختلف داشته است.
وی به نقش دو فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در کاهش آسیب‌های اجتماعی و خنثی‌ کردن توطئه‌های دشمنان اشاره کرد و افزود: توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه موجب شکست و ناکارآمدی جنگ نرم دشمنان شده است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: آیین مقدس اسلام با شناخت اصولی از نیازهای اساسی انسان و ارائه دستوراتی از جمله فریضه امر به معروف و نهی از منکر و سایر مبانی دینی به روشنی مسیر رستگاری را پیش روی بشریت قرار داده است.
حسن‌زاده اساسی‌ترین بحث‌‌ها در یک نظام و جامعه اسلامی را فریضه امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: با استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و حاکمیت قوانین اسلامی در جامعه، امر به معروف و نهی از منکر با اتکا به مبانی ارزشی اسلام به شکل گسترده ای به اجرا درآمده است.
به گفته وی، ادای این فریضه الهی یک وظیفه همگانی است و اسلام توجه ویژه‌ای به آن مبذول داشته داشته چرا که ترویج آن در جامعه، تضمین‌کننده سلامت آن جامعه است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان تصریح کرد: اگر احیا و ترویج فریضه الهی و واجب امر به معروف و نهی از منکر در جامعه‌ای مظلوم واقع شود، عدل و داد در آن رخت بر بسته و مفاسد اجتماعی ترویج پیدا می‌کند.
حسن‌زاده با بیان اینکه احیای این فریضه الهی در جامعه نیازمند بسیج همگانی و مشارکت همه آحاد جامعه است، افزود: نقش مسئولان، مدیران، روحانیون و ائمه جمعه و جماعات در نهادینه کردن این فرهنگ بسیار مهم و بی‌بدیل است. 
وی به نقش مردم در راستای احیای این فریضه الهی نیز اشاره کرد و افزود: امروزه فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به صورت یک فرهنگ عمومی در میان احاد مردم نهادینه شده است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: آشنایی بیشتر کارکنان ادارات و ارگان‌های مختلف با ارزش‌های متعالی امر به معروف و نهی از منکر از تاثیرات مثبت برگزاری این همایش‌ها در سطح ادارات و کارخانجات شهرستان‌های استان است.
حسن‌زاده در پایان، لازمه اجرای صحیح و کامل فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را عزم همگانی و مردمی برشمرد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول