اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس:

امر به معروف باید نشاط و پویایی را در جامعه تداعی کند

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان فارس گفت: در اجرای امر به معروف باید به گونه‌ای عمل کنیم که هر جا از امر به معروف سخنی به میان می‌آید، پویایی و نشاط و سرزندگی جامعه اسلامی تداعی شود.

امر به معروف باید نشاط و پویایی را در جامعه تداعی کند
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان فارس، عبدالرضا خوشنویس در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرین‌دشت که با حضور امام جمعه و دیگر مسئولان این شهرستان برگزار شد، با تأکید بر لزوم سازماندهی، هدایت و برنامه‌ریزی گروه‌های مردمی، اصناف، مراکز آموزشی، هیئت‌های مذهبی، مساجد و سازمان‌های اجرایی برای ترویج فرهنگ تذکر لسانی در جامعه اظهار داشت: باید به گونه‌ای عمل کنیم که هر جا از امر به معروف سخنی به میان می‌آید، پویایی و نشاط و سرزندگی جامعه اسلامی و بی‌تفاوت نبودن افراد جامعه نسبت به سرنوشت یکدیگر در اذهان تداعی شود نه فقط جلساتی که در آنها فقط حرف زده می‌شود.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان فارس با بیان اینکه انجام این فریضه الهی، قوام نظام جامعه اسلامی را به دنبال دارد، افزود: ما به دلیل اینکه نظاممان اسلامی و دینی بوده و بر مبنای احکام خدا بنا شده است، نباید امر به معروف و نهی از منکر را مورد غفلت قرار دهیم.
خوشنویس از نقش فعال فرمانداری شهرستان زرین‌دشت در راه‌اندازی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان تقدیر کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدگاه فقهی رهبر معظم انقلاب در مورد جایگاه فریضه امر به معروف و نهی از منکر ابراز داشت: هر چند اندیشه فقهی تمام فقیهان شیعه در زمان‌ها و مکان‌های مختلف مورد احترام و تقدس ماست، اما در حوزه فریضتین به دلیل ورود اجرایی امام و رهبری، اندیشه‌های فقهی، مورد توجه جدی ستاد احیا قرار دارد.
این مسئول بیان داشت: در نظریه فقهی رهبری و نیز سیره عملی آن بزرگوار، مدارا با عاملان منکر به شدت نهی شده است.
خوشنویس گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر گزینه‌ای است که توسط رهبر معظم انقلاب به ادبیات فرهنگ اسلامی در کشورمان افزوده شده و از این واژه چنین برمی‌آید که منظور، اجرای امر به معروف توسط گروه خاصی نیست.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان فارس ادامه داد: اینکه ما از اجرایی بودن دوری می‌کنیم به معنای نشستن و تنها حرف زدن در جلسات نیست.
وی تصریح کرد: ما می‌گوییم امر به معروف به شکل کار اداری و موظفی دولتی، جواب نمی‌دهد و تنها با برنامه‌ریزی و هدایت صحیح است که می‌توان انتظار داشت تذکر لسانی و یادآوری زبانی به سبد فرهنگ فراگیر مردم افزوده شود.
در پایان این جلسه چارت تشکیلاتی ستاد احیای شهرستان زرین‌دشت به همراه سازمان نفرات به تصویب اعضا رسید.
به گزارش فارس، از یک‌سال گذشته تاکنون 15 ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان‌های استان فارس فعالیت خود را با محوریت ترویج فرهنگ تذکر لسانی آغاز کرده‌اند که شهرستان‌های مرودشت، آباده، اقلید، سپیدان، خرم‌بید، فسا، نیریز و ارسنجان، فراشبند، مهر، گراش، لار شیراز، لامرد، رستم، از جمله آنها به شمار می‌روند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول