اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین خبر داد:

برپایی خیمه‌های امر به معروف در قزوین

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین از برپایی خیمه‌های امر به معروف و نهی از منکر در هفته امر به معروف در ماه محرم در سطح شهر قزوین خبر داد.

برپایی خیمه‌های امر به معروف در قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سالار آبنوش یکشنبه شب در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر که در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، بیان کرد: هفته نخست ماه محرم مصادف با هفته امر به معروف و نهی از منکر است و فلسفه قیام امام حسین (ع) و فلسفه رنج و سختی شیعه در طول تاریخ، امر به معروف و نهی از منکر است.
وی ادامه داد: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، مأموریت احیای این فریضه را بر عهده دارد و به لطف خداوند متعال و با همت جمعی و توجه مسئولان در پست‌ها و جایگاه‌های فرهنگی، نگاه و حرکت جمعی در خصوص اینکه تلاش‌ها را واحد کرده و به سمت هدف مشترک پیش رویم، انجام می‌شود.
فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین اضافه کرد: این رویکرد جای تشکر دارد که همه همراه می‌شوند تا اقدامات‌مان را هماهنگ کنیم و جای تشکر از اداره کل تبلیغات اسلامی، اداره کل امور خیریه، نیروی انتظامی، آقای استاندار و معاونان ایشان است.
وی عنوان کرد: حدود یک ماه تا هفته امر به معروف و نهی از منکر زمان داریم که برای این هفته برنامه‌هایی پیشنهادی داریم تا این هفته را به خوبی برگزار کرده و مقدمه‌ای برای اقدامات بعدی باشد.
آبنوش خاطر‌نشان کرد: یکی از برنامه‌های پیشنهادی برپایی خیمه‌های امر به معروف و نهی از منکر در قزوین است که یک کار ابتکاری است و طلبه‌های خوش ذوق در این خیمه‌ها حضور یابند و ان‌شاالله آثار مثبتی را به دنبال داشته باشد.
در ادامه جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین اظهار کرد: هفته اول ماه محرم، هفته امر به معروف و نهی از منکر است که پیشنهاد نخست ما برپایی خیمه‌های امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهر قزوین است که در این خیمه‌ها پخش بروشور، پوستر و نشریات را داشته باشند و هر روز نشریه‌ای به عنوان کار فرهنگی از این خیمه به مردم تقدیم شود.
حجت‌الاسلام مهدی پورآرین افزود: پیشنهاد ما این است که خیمه‌ها در نقاط پرتردد مانند سه راه خیام و سبزه میدان برپا شود و هر خیمه نیز برنامه خاصی داشته باشد و یک روحانی در این خیمه باشد و همچنین به دختران محجبه که به سن تکلیف رسیدند تا سنین راهنمایی بسته‌های فرهنگی اهدا شود.
به گزارش فارس وی عنوان کرد: فضاسازی شهر موضوع دیگری است که امید داریم با کمک شهرداری صورت گیرد چراکه فضاسازی اهمیت بسیاری دارد و همچنین با کمک شهرداری تبلیغات در سطح شهر با شعائر امر به معروف و نهی از منکر انجام شود.
جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین خاطر‌نشان کرد: نواختن زنگ امر به معروف و نهی از منکر در مدارس در یک روز خاص با حضور مسئولان به صورت نمادین برنامه پیشنهادی دیگر است زیرا برای فرهنگ‌سازی باید در مدارس کار کرد و جلسات پرسش و پاسخ با موضوع امر به معروف و نهی از منکر نیز در دانشگاه‌ها داشته باشیم.
وی اعلام کرد: نصب پرچم توسط اصناف، نوشتن مضامین معروفات در پشت شیشه خودروها، اجرای تئاتر و نمایش در امامزاده حسین (ع) برای اقشار مختلف به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان، تبلیغات وسیع توسط اتوبوسرانی و تاکسیرانی از دیگر برنامه‌های پیشنهادی برای هفته امر به معروف و نهی از منکر است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول