اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله شاه‌آبادی:

امر به معروف لازمه سلوک روحانیت است

خبرگزاری فارس: استاد اخلاق حوزه علمیه لازمه سلوک روحانیت را امر به معروف و نهی از منکر دانست.

امر به معروف لازمه سلوک روحانیت است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم، آیت‌الله نصرالله شاه‌آبادی در جمع اعضای گروه جهادی امر به معروف و نهی از منکر بشیر در مسجد امام صادق(ع) با اشاره به جایگاه والای آمران به معروف و ناهیان از منکر گفت: خداوند شما را به واسطه امر به معروف و نهی از منکر از بهترین امت قرار داده است.
وی اضافه کرد: مرحوم آیت‌الله العظمی شاه‌آبادی در دوران قبل از انقلاب اسلامی در عرصه امر به معروف و نهی از منکر پیشتاز بود و مغازه عرضه‌کننده آلات موسیقی در خیابان مصطفی خمینی تهران را به واسطه نادیده‌گرفتن تذکر لسانی مردمی تعطیل کرد و همواره تاکید داشت که نباید گناه در جامعه علنی شود.
عضو هیئت امنای گروه جهادی بشیر امر به معروف را لازمه سلوک در کسوت روحانیت دانست و تاکید کرد: همه طلاب حوزه‌های علمیه باید به گروه بشیر بپیوندند و افتخار کنند که در مسیر ریشه‌کن شدن مظاهر علنی فساد در جامعه اسلامی قدمی بر می‌دارند.
‌شاه‌آبادی تاسیس این گروه را از افتخارات حوزه علمیه قم برشمرد و افزود: در همه مکان‌های عمومی مردم باید در عرصه امر به معروف و نهی از منکر وارد صحنه شوند و تذکر لسانی را اقامه کنند.
این استاد اخلاق حوزه علمیه بیان کرد: مردم می‌توانند با گفتن جمله «این کار زشت است، نکنید» فضا را برای افرادی که مرتکب منکرات می‌شوند ناامن کنند.
وی اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر نه تنها همچون نماز واجب است، بلکه اشرف فرائض است و به واسطه این فیض، فرائض دیگر اقامه می‌شود.
‌شاه‌آبادی حمایت ویژه دستگاه‌های حکومتی از آمران به معروف و ناهیان از منکر را خواستار شد و اظهار کرد: کسانی که امر به معروف و نهی از منکر نمی‌کنند ‌یا مقابل این فریضه الهی می‌ایستند و با آن مخالفت می‌کنند تفکر انجمن حجتیه را دارند و معتقدند که نباید جلوی گناه را گرفت و با همه‌گیر شدن فساد و گناه، زمینه ظهور حضرت حجت(عج) فراهم می‌شود.
در این جلسه حجت‌الاسلام مجید بیک‌زاده، مسئول گروه جهادی بشیر گزارشی از فعالیت این گروه ارائه کرد و گفت: اعضای گروه جهادی بشیر همگی از طلاب حوزه علمیه قم هستند و در دو شاخه فرهنگی و اجرایی با اعزام طلاب به مساجد و تشکیل نشست‌های علمی کاربردی در عرصه امر به معروف و نهی از منکر فعالیت می‌کنند.
وی افزود: اعضای این گروه در خیابان‌های مختلف قم به صورت حضوری اقدام به تذکر لسانی می‌کنند.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول