اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

از ابتدای سال جاری تاکنون؛

3576 فرصت شغلی در شرق مازندران ثبت شد

خبرگزاری فارس: از ابتدای سال جاری تا 7 مهرماه، 3 هزار و 576 فرصت شغلی در شهرستان‌های بهشهر، نکا و گلوگاه به ثبت سامانه رصد استان رسید.

3576 فرصت شغلی در شرق مازندران ثبت شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، دومین جلسه کارگروه اشتغال، سرمایه‌گذاری و صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی سال 90 مازندران شامگاه یکشنبه در بهشهر برگزار شد و طی آن فرمانداران سه شهرستان شرق مازندران به بیان آمار ثبت شده در سامانه رصد پرداختند.
ابتدا فرماندار بهشهر با بیان اینکه این شهرستان محور و قطب گردشگری شرق مازندران است، بیان داشت: با توجه به سرمایه‌گذاری‌های دولت در بخش‌های اشتغال و سرمایه‌گذاری و هدایت‌های استاندار مازندران، کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان را همگام با کشور و استان با شدت دنبال می‌کنیم.
محمدرضا البرزی با اشاره به تفکیک نشدن سهم اشتغال بهشهر و گلوگاه در سامانه رصد، تصریح کرد: سهم اشتغال حوزه تعهد این دو شهرستان 6 هزار و 819 نفر است و از این تعداد تا تاریخ 7 آبان ماه یعنی شنبه، 2 هزار و 248 نفر در سامانه رصد ثبت نام شدند که یک‌ هزار و 906 نفر مربوط به شهرستان بهشهر است.
وی افزود: به حدود 60 درصد اهداف خود در بخش مشاغل خانگی رسیدیم به‌ طوری که تا هفت آبان ماه اشتغال 809 شاغل خانگی به ثبت رسید.
نماینده دولت در بهشهر با اشاره به استعدادهای این شهرستان در بخش‌های گردشگری، بنادر، شرکت‌ها و ... گفت: برخی شرکت‌ها و کارخانجات حوزه شهرستان برای جذب نیروی انسانی با ادارات مربوطه شهرستان هماهنگ نیستند و بعضاً سرویس‌دهی به پرسنل و ایاب و ذهاب این مراکز صنعتی از شهرستان‌های دیگر صورت می‌گیرد در حالی که نیروهای بومی هم از دانش کافی برخوردار هستند.
در ادامه، فرماندار نکا سهمیه اشتغال در نظر گرفته شده برای این شهرستان را 4 هزار و 977 نفر اعلام و تصریح کرد: از ابتدای سال 90 تا هفت آبان ماه، یک‌هزار و 328 فرصت شغلی نکا در سامانه رصد به ثبت رسیده است.
رضا آزادی کناری با بیان اینکه 26 درصد تعهدات خود را انجام داده است، از سهمی که استان برای شهرستان نکا در نظر گرفته انتقاد کرد و گفت: این رقم در واقع باید 3 هزار و 677 سهم باشد.
وی افزود: تاکنون 6 هزار و 43 بیکار جویای کار در موسسه کاریابی نکا ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد 3 هزار و 789 نفر مرد و 2 هزار و 254 نفر زن هستند.
نماینده دولت در نکا در پایان سخنان خود از وجود حدود 10 واحد نیمه تمام در شهرک صنعتی نکا گفت و اینکه اگر تسهیلات اشتغالزایی آنها فراهم شود تا پایان امسال 150 شغل مستقیم ایجاد می‌شود.
فرماندار گلوگاه هم در سخنانی اعلام داشت: از ابتدای سال 90 تا هشت آبان، 624 نفر در سایت رصد ثبت نام شدند.
سمیع الله مظفری از منحصر بفرد بودن ناحیه صنعتی گلوگاه و از طرفی نبود زمینه سرمایه‌گذاری کافی در آن گفت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از روند در اختیار گذاشتن تسهیلات برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران انتقاد و خاطرنشان کرد: کشتارگاهی که با 11 میلیارد تومان باید ساخته شود فقط یک میلیارد تومان اعتبار در اختیار او قرار می‌دهند و صحبت ما این است فردی که 10 میلیارد تومان برای ساخت کشتارگاه باید آورده شخصی داشته باشد پس یک میلیارد تومان دیگر را هم می‌آورد و دیگر نیازی به این مبلغ وام ندارد.
فرماندار گلوگاه در ادامه اذعان داشت: اگر این کشتارگاه به ثمر بنشیند 120 شغل ایجاد می‌شود و دولت باید تسهیلات خوبی در اختیار این افراد قرار دهد.
وی در پایان متذکر شد: در صورت همکاری بانک‌های عامل می‌توانیم در دهه فجر امسال شاهد 85 شغل در شرکت خوراک دام و طیور، یک‌صد شغل در آجر ماشینی شمال قلعه و 40 شغل مستقیم در نان ماشینی منوچهر گلوگاه باشیم.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول