اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار قزوین:

استکبار ستیزی باید برای نسل جدید تبیین شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین خواستار تبیین استکبار ستیزی برای نسل جدید شد.

استکبار ستیزی باید برای نسل جدید تبیین شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سیروس صابری ظهر امروز در نشست هماهنگی برنامه 13 آبان بیان کرد: خوشبختانه با هماهنگی‌های انجام شده شاهدیم که دانش‌آموزان و دانشجویان ما برای حضور در مراسم 13 آبان آمادگی دارند.
وی ادامه داد: البته نباید در موضوع 13 آبان تنها به موضوع راهپیمایی بسنده کنیم بلکه باید موضوع استکبارستیزی برای نسل امروز تبیین شود تا این نسل هم با اهمیت و ابعاد این مسأله آشنا شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین اضافه کرد: باید با برپایی نشست‌های روشنگری ابعاد و زوایای مختلف استکبار و چهره واقعی آن برای نسل امروز آشکار شود.
وی افزود: روز 13 آبان یادآور حوادث مهمی است که در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکبار یعنی آمریکا از ایران نقش اساسی داشته، روز 13 آبان 1343 مأموران رژیم شاه، حضرت امام خمینی (ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا به ترکیه تبعید کردند همچنین در روز 13 آبان 1357 دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت‌های آمریکا در ایران، راهپیمایی کردند، ولی دژخیمان رژیم شاه به آنان حمله کرد و آنان را به خاک و خون کشید، البته در روز 13 آبان 1358 نیز دانشجویان مسلمان پیرو خط امام (ره) لانه جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند.
صابری توضیح داد: بدین ترتیب، مبارزه ضد آمریکایی مردم ایران، ابعاد جدیدتری پیدا کرد، 13 آبان از جمله روزهای پرفروغی است که در تاریخ ایران زمین، همواره برجسته و سربلند است، 13 آبان روزی است که فرزندان ایثارگر و فداکار این مرز و بوم به جهانیان فهماندند که با توکل به قدرت ایمان می‌توان در برابر هر طاغوتی، هرچند خودش را قدرتمند نشان دهد، ایستاد.
وی عنوان کرد: در 13 آبان ثابت شد که با تکیه بر قدرت آن بزرگوار آفریننده و توانای زنده می‌توان استعمار را به خاک مذلت افکند. در سیزدهم آبان این نکته به اثبات رسید که امنیت و آرامش را از حق‌کشان و ستم‌کیشان که به مظلومان امنیت و آسایش نمی‌دهند، می‌توان باز گرفت.
معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین تصریح کرد: حماسه 13 آبان ثابت کرد که همه قدرت‌های به اصطلاح عظیم شیطانی و طاغوتی، از درون، پوچ و پوشالی است، در 13 آبان، مردم عدالت‌خواه و ایمان مدار ما، خویشتن را باور کردند و به چشم خود دیدند آن قدرتی که در ذهن عده‌ای کج‌اندیش و کوته‌فکر، همچون کوهی استوار است، کاهی بیش نیست.
وی یادآور شد: در واقع باید گفت که در سیزدهم آبان، وحدت کلمه معنا شد، تکیه بر محبوب بندگان و خدای خمینی آفرین، تفسیر شد و قدرت رهبری دینی بار دیگر تجربه شد.
در ادامه اعضا برنامه‌های خود را در گرامیداشت یوم‌الله 13 آبان اعلام کردند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول