اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پارس‌آباد:

13 آبان روز ذلت ابدی امریکا‌ست

خبرگزاری فارس: امام جمعه پارس‌آباد گفت: یوم‌الله 13 آبان روز جهانی مبارزه با استکبار جهانی، روز ذلت ابدی امریکا است.

13 آبان روز ذلت ابدی امریکا‌ست
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام ولی علوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر پارس‌آباد اظهار داشت: در این روز حوادث متعددی برای انقلاب اسلامی رخ داده است که در این بین تسخیر لانه جاسوسی امریکا و تحقیر کردن نظام‌هیا استبدادی و استکباری ارزشمندترین حرکت و ابتکار دانشجویان ماست.
وی در ادامه بیان داشت: بعد از این حادثه تاریخی استکبار جهانی با همراهی امریکا بیش از 32 سال است که این نظام را مورد تهدید و تحریم سنگین و سخت قرار داده‌اند تا بتوانند به دنیا ثابت کنند که ملت ایران از این اقدام خود پشیمان است در حالی که بیش از سه دهه است که ملت ما با صدای بلند مرگ بر امریکا و همدستان او را سر می‌دهند.
امام جمعه پارس‌آباد تصریح کرد: استکبار جهانی در یک غافلگیری تمام عیار امروز در منجلاب فساد و تباهی خود گرفتار شده و نه تنها تمام داشته‌های خود را از دست داده است بلکه به تدریج اقتصاد و حاکمیت سیاسی خود را نیز متزلزل نموده است.
علوی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه پارس‌آباد به هفته بسیج دانش‌آموزی اشاره کرد و با قدردانی از حرکت خوب سپاه استان و شهرستان در برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز با محوریت مرحمت بالازاده گفت: این شهید زندگی و سلحشوری عبرت‌آموزی دارد به طوری که نوجوانان و جوانان امروز ما باید سیره و سلوک الهی گونه او را مورد الگو و مشی خود قرار دهند.
وی از شهید مرحمت بالازاده و حسین فهمیده به عنوان نوجوانان شهید یاد کرد و بیان داشت: ‌شهادت افتخاری است که نصیب انسان‌های از خود رسته و به خدا پیوسته می‌شود.
‌امام جمعه پارس‌آباد در ادامه خطبه‌های نماز سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا (س) را تبریک گفت و اضافه کرد: این زندگی ساده و در عین حال معنوی باید معیاری برای نسل امروز و آینده باشد چرا که سلامت،‌ دوام و پایداری یک خانواده در تجملات و طلا و لباس نیست بلکه بالاتر از آن در عاطفه، مهربانی، صداقت و یک‌رویی است.
علوی در پایان خطبه‌های نماز به نامگذاری مناسب این روز به نام ازدواج و خانواده اشاره کرد و بیان داشت: یکی از ضعف‌های ما ترویج نکردن سیره و سلوک ائمه اطهار در زندگی‌های شخصی و فردی است و از صاحب‌نظران انتظار داریم تحقیقات خود را در باب زندگانی ساده و بی‌آلایش امام علی (ع) و فاطمه زهرا به قلم و تصویر و هنر بکشند تا تشکیل خانواده ‌ها آسان‌‌تر از هر زمان دیگر انجام شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول