اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مجتهد‌شبستری:

سراشیبی سقوط آمریکا از روز 13 آبان آغاز شده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه تبریز گفت: سراشیبی سقوط آمریکا از روز 13 آبان آغاز شده است.

سراشیبی سقوط آمریکا از روز 13 آبان آغاز شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر، با اشاره به تحولات جهان اسلام و تحولات اروپا و جهان غرب گفت: ‌هفته گذشته پرونده یکی از دیکتاتور فرار لیبی بسته شد و بعد از هشت ماه جنگ داخلی در این کشور بالاخره دیکتاتور خبیث به جهنم واصل شد اما لاشخورهای جهانی از جمله فرانسه، آمریکا و انگلیس می‌خواهند دوباره به بهانه‌های وارد این کشور شده و این کشور را دوباره به استعمار بکشانند.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه رئیس شورای انتقالی لیبی اعلام کرده ‌ما مسلمان هستیم و باید احکام اسلامی در این کشور جاری باشد و اجازه نخواهیم داد بیگانگان در مقدرات لیبی دخالت کنند و ما امیدورایم در عمل نیز شاهد این قضیه باشیم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین به انتخابات تونس اشاره کرد و گفت: انتخابات مجمع قانون اساسی تونس نخستین انتخابات دموکراسی و آزاد بود که در حیات سیاسی این کشور  اتفاق افتاد که خوشبختانه حزب اسلامی اکثریت آرا را کسب کرد و موجب خوشحالی و امیدواری مسلمانان شد.
خطیب جمعه تبریز در ادامه به تحولات کشور سوریه اشاره کرد و افزود: مردم سوریه با هوشیاری و بیداری در مقابل توطئه‌های آمریکا  که درصدد مشابه‌سازی  تحولات کشورهای عربی در این کشور بود با حمایت مردم سوریه این توطئه‌ها خنثی شد.
وی ادامه داد: تحولات خاورمیانه، اعتراضات کشورهای غربی و بیداری جهانی و  روش حضور مردم در صحنه اعتراض علیه سرمایه‌داران و دیکتاتورها مرتب در حال تکرار شدن است و تا به حال حکومت‌هایی را ساقط کرده است به گونه‌ای که ما می‌‌توانیم این عصر را عصر ملت‌ها و سقوط دیکتاتورها و استعمارگران بنامیم.
 
سراشیبی سقوط آمریکا از روز 13 آبان آغاز شده است
وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز تبریز به فرا رسیدن 13 آبان اشاره کرد و گفت: ‌در این روز سه اتفاق مهم در تاریخ انقلاب اسلامی رخ داد که تاثیر زیادی در روند پیروزی و استحکام انقلاب اسلامی داشت.
آیت‌الله مجتهدشبستری تسخیر لانه جاسوسی،  تبعید امام و اعتراض مردمی و نیز شهادت جمعی از دانش‌آموزان و دانشجویان در کوران انقلاب از جمله حوادثی است که موجب جاودانه ماندن این روز در تاریخ انقلاب اسلامی ایران شده است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر برپایی شکوهمند راهپیمای 13 آبان تاکید کرد و گفت: حضور گسترده دانش‌آموزان، د‌انشجویان و آحاد مردم به ویژه مردم قهرمان ایران در این راهپیمایی مشت محکمی بر دهان آمریکا و خنثی شدن توطئه‌های استکبار جهانی است.
 
قرن حاضر قرن بیداری مسلمانان است
وی با بیان اینکه امروز در میان مردم مسلمان دنیا روحیه استکبارستیزی ایجاد شده و این مسئله دشمنان اسلام را نگران‌تر از گذشته کرده است، اظهار داشت: ‌قرن حاضر قرن بیداری مسلمانان است و نخستین موضوع بیداری شناخت دین مبین اسلام است
 
راهپیمایی 13 آبان به دانش‌آموزان و دانشجویان محدود نشود
آیت‌الله شبستری حرکت انقلابی دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را ستود و اظهار داشت: امسال با توجه به بیداری اسلامی در کشورهای خاورمیانه  و شرایط جهانی و منطقه که آمریکا در حال منزوی شدن در جهان است، باید نه تنها دانش‌آموزان و دانشجویان در راهپیمایی 13 آبان شرکت باشکوه داشته باشند بلکه باید تمام اقشار مختلف مردم با شرکت گسترده ابراز تنفر خود از استکبار، اهداف و افکارش را نشان دهند
 
نوجوانان با فرهنگ بسیجی و فداکاری در راه انقلاب کوشا باشند
امام جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز تبریز به فرا رسیدن هشتم آبان روز بسیج دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: ‌شهادت حسین فهمیده نوجوان 13 ساله موجب نامگذاری این روز به نام بسیج دانش‌آموزی شده است و فرمایشاتی که امام راحل در مورد این شهید بزرگوار دارند بی‌نظیر است.
وی با اشاره به سالگرد شهادت شهید حسین فهمیده گفت: امام راحل از این شهید به عنوان یک رهبر یاد کرد و جوانان و نوجوانان ما هم این شهید را الگوی خود قرار دهند و فرهنگ بسیجی و فداکاری در راه انقلاب و حمایت از مقام شامخ ولایت کوشا باشند.
وی تصریح کرد: جوانان و نوجوانان تلاش کنند با پایبندی به ارزش‌های اسلامی و پیروی از رهبری در آینده کشور موثر باشند.
 
‌تشریفات مجلل و مهریه‌های سنگین سم ازدواج‌ها
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز تبریز به فرارسیدن سالروز ازدواج مولای متقیان علی (ع) و صدیقه طاهره (س) اشاره کرد و گفت: ازدواج ساده و سیره و منش این دو بزرگوار که سالروز ازدواج ایشان به نام روز خانواده نامگذاری شده است همواره باید الگو و سرمشق جوانان باشد.
وی با اشاره به آیات و روایاتی در مورد اهمیت و جایگاه ازدواج در اسلام گفت: ‌اصل ازدواج در اسلام مورد تاکید خاص قرار گرفته است و خداوند متعال در قرآن کریم امر به ترویج ازدواج و فراهم کردن وسائل ازدواج کرده است.
امام جمعه تبریز گفت: ‌تشریفات مجلل، مهریه‌های سنگین و هزینه‌های گزاف در برگزاری مراسم عقد و عروسی بر خلاف سیره و سنت مولای متقیان علی (ع) و صدیقه طاهره (س) است و اگر خود را مقید به سنت این بزرگان می‌د‌انیم باید ساده‌زیستی را مورد توجه قرار دهیم.
 
آیت الله قاضی رهبر مبارزات مردم آذربایجان
آیت‌الله مجتهد شبستری همچنین با گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله سید محمدعلی قاضی طباطبایی نخستین شهید محراب در تبریز یادآور شد:‌ این مرد بزرگ از نظر شرافت خانوادگی دارای مقامی ارجمند و برجسته بود و از جهت علمی نیز مقام و جایگاهی ممتاز داشت.
خطیب جمعه تبریز تصریح کرد: مبارزات و همراهی این شهید بزرگ با امام راحل در طول مبارزات سبب شد تا وی به عنوان رهبر مبارزات در آذربایجان شناخته شود و پس از انقلاب نیز به عنوان نماینده ولی فقیه در آذربایجان منصوب شد.

وقت آن است که اسلام را بشناسیم و به دیگران بشناسانیم
آیت الله شبستری با تسلیت ایام شهادت حضرت‌امام جواد(ع) اظهار داشت: آن‌چه مربوط به ذات، صفات و افعال پروردگار متعال باشد جزو اصول دین است، بنابراین امامت نیز جزو اصول دین خواهد بود.
امام جمعه تبریز ادامه داد:  آنچه که تاریخ، امامت حضرت جوادالائمه را از دیگر امام ممتاز می‌کند این است که آن حضرت در سنی به امامت رسیدند که تا آن تاریخ در بین ائمه بی‌سابقه بود.
وی تصریح کرد: حال که بیداری اسلامی آغاز شده و زمینه پذیرش اسلام در جوامع فراهم آمده است و آینده خوشی را نوید می‌دهد، وقت آن است که اسلام را بشناسیم و به دیگران بشناسانیم.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول