اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت صومعه‌سرا:

ازدواج آگاهانه از انحراف جوانان جلوگیری می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت صومعه‌سرا گفت: ازدواج آگاهانه و به‌هنگام یکی از راه‌های جلوگیری از انحراف جوانان است و در این راه باید از بسیاری تصورات و باورهای غلط پرهیز شود.

ازدواج آگاهانه از انحراف جوانان جلوگیری می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام فرانوش اقدامی ظهر امروز در مراسم «جشن پیوندهای آسمانی» در دانشکده علوم انسانی واحد رشت با اشاره به اینکه تشکیل بنیاد خانواده یکی از مهم‌ترین ارکان جامعه بشری و جزئی از خوشبختی هر فرد محسوب می‌شود، اظهار داشت: ازدواج یک وسیله و هدفی برای رسیدن به آرامش است اما تنها ازدواج و تشکیل خانواده برای نیل به این هدف کافی نیست.
وی با بیان اینکه با شناخت درست از روش‌های موجود برای انتخاب می‌توان از این نعمت الهی برخوردار شد، افزود: مطالعات و یافته‌های علمی نیز در این راستا تا حدودی می‌تواند مسیر را برای شناخت طرفین هموار کند.
امام جمعه موقت صومعه‌سرا ادامه داد: جوانان می‌توانند با اندکی صرف وقت و کسب آگاهی همراه با تعهد و مسئولیت‌پذیری به آن عشق افسانه‌ای در زندگی مشترک دست پیدا کنند.
وی ریشه اختلافات را در عدم شناخت درونی طرفین نسبت به یکدیگر دانست و تصریح کرد: جوانان توجه به جمال و زیبایی‌های درونی انسان را ملاک انتخاب خود در این راه قرار دهند.
اقدامی به پیوند آسمانی و بسیار ساده امام علی (ع) با یگانه دختر رسول اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: ازدواج جوانان باید آسان، به‌هنگام و پایدار باشد تا بنیان خانواده استحکام خود را حفظ کند.
وی تصریح کرد: جوانان بدانند که هیچ زندگی مشترکی بدون مسئله و مشکل نیست ولی شرط یک ازدواج خوب و موفق در چگونگی برخورد صحیح و حل مشکل است.
امام جمعه موقت صومعه‌سرا اذعان داشت: اگر جوانان آموزه‌های دینی و زندگی بزرگان را سرمشق راه خود در آغاز یک زندگی مشترک قرار دهند و به همان میزان متعهد و مسئول باشند، دچار اختلاف نمی‌شوند.
وی بیان داشت: جوانان راحت‌ترین راه برای توجیه بدبختی‌ها و مشکلات را در شانه خالی کردن از بار مسئولیت و مقصر دانستن دیگران ندانند.
به گفته اقدامی، بیشتر مشکلات و معضلات و نابسامانی‌هایی که در زندگی مشترک رخ می‌دهد خود فرد مسئول و مقصر واقعی آن است و اگر شناخت و تصمیم‌گیری درست باشد چنین اتفاقی نمی‌افتد.
وی، عدم آگاهی از روش‌ها و اصول کار را مهم‌ترین دلیل سستی و ضعف جوانان در زندگی مشترک دانست و گفت: والدین باید به جوانان خود در شناخت از خصوصیات طبیعی دوران جوانی و نوجوانی و به کار بستن اصول الهی و علمی پرورش و تربیت همت کنند.
امام جمعه صومعه‌سرا، ازدواج را یکی از راه‌های جلوگیری از انحراف جوانان دانست و افزود: جوانان در این راه باید از بسیاری باورها و تصورات غلط پرهیز کنند.
وی با اشاره به اینکه طرفین باید به سلامت و بهداشت روانی خود برای رسیدن به آرامش اهمیت دهند، تصریح کرد: جوانان به دور از چیزهای زودگذر و مادی شریک زندگی خود را انتخاب کنند تا حرمت و اعتماد به‌نفس خود را در زندگی از دست ندهند.
اقدامی یادآور شد: طرفین تنها با شناخت درونی از یکدیگر می‌توانند رابطه‌ای مستحکم و بهتر با یکدیگر داشته باشند.
این مسئول توجه به ویژگی‌های فردی زوجین را در برقراری ارتباط صحیح و منطقی دخیل دانست و ادامه داد: توجه به تفاوت‌های زوجین به لحاظ باورهای مذهبی، فرهنگی، تاریخی، اجتماعی، خانوادگی و غیره در ادامه یک زندگی مشترک موفق ضروری است.
وی، کنایه‌ها، در لفافه سخن گفتن، داشتن ترس و نگرانی، خجالت‌های مسموم، ناتوانی در درک و توصیف احساس، انتظار ذهن‌خوانی از طرف مقابل، داشتن باورهای غلط، داشتن پیش فرض‌ها از یکدیگر، نداشتن صداقت و صراحت و شفافیت در زندگی مشترک را از مهم‌ترین علل و ریشه‌های منازعه و مشاجره زوجین برشمرد.
در این مراسم ضمن انجام مسابقه به قید قرعه از چند زوج دانشجو تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول