اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد؛

جشن ازدواج 40 زوج مددجو در یاسوج برگزار شد

خبرگزاری فارس: 40 زوج زیر پوشش کمیته امداد شهرستان بویراحمد به نمایندگی از 385 زوج امروز با حضور در جشنی به همین مناسبت، زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

جشن ازدواج 40 زوج مددجو در یاسوج برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عبدالمجید فرهادی بعد از ظهر امروز در مراسم جشن ازدواج 40 زوج مددجو در شهرستان بویراحمد اظهار داشت: در سال  90 کمیته امداد به 756 زوج مددجو در این استان جهیزیه پرداخت کرده که در همین زمینه، پرداخت جهیزیه به دو هزار و 210 زوج دیگر در برنامه این نهاد حمایتی است.
مدیرکل کمیته امداد حضرت امام خمینی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این جشن 40 زوج زیر پوشش کمیته امداد شهرستان بویراحمد به نمایندگی از 385 زوج شرکت دارند که امیدواریم با الگو گرفتن از زندگی نمونه حضرت علی و فاطمه زندگی مشترک خود را آغاز کنند.
وی بیان داشت: اکنون پرونده حدود 2 هزار و 210 زوج مددجو آماده پرداخت جهیزیه است که با توجه به محدود بودن منابع این نهاد، از خیرین و انسان‌های نیکوکار می‌خواهیم در این زمینه با کمیته امداد همکاری کنند.
فرهادی از توافق این نهاد با فروشگاه بسیجیان برای خرید کالاهای ضروری زندگی زوجین به‌صورت وام خبر داد و ادامه داد: کمیته امداد همه تلاش خود را برای حمایت از جوانان پاک‌دامن این استان در امر ازدواج به‌کار می‌گیرد.
مدیرکل کمیته امداد حضرت امام خمینی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این نهاد در سال گذشته به دو هزار و 856 زوج جهیزیه پرداخت کرده و امسال تعهد دارد تا به سه هزار زوج جوان جهیزیه پرداخت کند که در این زمینه تاکنون 756 مورد جهیزیه پرداخت شده است.
مرتضی رهنما نیز در این مراسم گفت: خدمات کمیته امداد در استان کهگیلویه و بویراحمد بر کسی پوشیده نیست و این نهاد در راستای کاهش محرومیت گام‌های اساسی برداشته است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: کفو و همتایی در ازدواج علی و فاطمه از خصوصیات بارز آن بود که لازم است جوانان ما نیز با تاسی از این الگو فردی را برای زندگی برگزینند که همتای خود باشد.
وی ادامه داد: متاسفانه امروز زیبایی به یکی از معیارهای مهم انتخاب همسر تبدیل شده در حالی که بر اساس روایات و تعالیم دینی اگر دین و ایمان معیار انتخاب زوج باشد، بقیه مسائل به قدرت خداوند انجام خواهد گرفت حتی موضوع زیبایی.
رهنما با بیان مثالی ملموس در جامعه امروز ما اذعان داشت: اگر بانکی اعلام کند مردم بیایند و حسابی 10 هزار تومانی باز کنند تا ما در ماه آینده به آن‌ها 100 هزار تومان می‌دهیم، بدون شک همه مردم از این طرح استقبال کنند ولی چطور می‌شود که از وعده خداوند برای برطرف کردن مشکلات مالی جوانانی که با وجود نداری ازدواج می‌کنند، استقبالی نشود.
وی با طرح این سئوال که مگر وعده خداوند صادق‌تر هست یا وعده‌های دنیوی، از جوانان خواست تا ازدواج را به بهانه مشکلات مالی به تاخیر نیندازند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از کمیته امداد برای حمایت از ازدواج جوانان، تاکید کرد: جوانان ما باید با الگو گرفتن از بزرگان دین اسلام سادگی در ازدواج را به تشریفات و زیبایی ترجیح دهند و با توکل بر خدا زندگی خود را با همسر دلخواه خود آغاز کنند.
جمال حسن‌زاده نیز در این جشن، خدمات کمیته امداد را برای محرومان این استان بی‌نظیر خواند و گفت: اداره پست همواره با این نهاد حمایتی در امورات مختلف همکاری داشته و این تعامل و همکاری ادامه خواهد داشت.
مدیر اداره پست شهرستان بویراحمد از آماده شدن تمبر اختصاصی زوج‌های جوان شرکت کننده در این جشن خبر داد و تصریح کرد: تهیه تمبر خصوصی زوج‌های مددجو به عنوان یک اثر ماندگار و فرهنگی به آن‌ها تقدیم می شود.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول