اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

فرماندار پاکدشت:

ازدواج حضرت علی (ع) الگوی شایسته‌ای برای همه زمان‌هاست

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان پاکدشت با اشاره به پیوند آسمانی حضرت علی (ع) گفت: ازدواج معنوی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) سرشار از الگوهای زیبا و ماندگار است.

ازدواج حضرت علی (ع) الگوی شایسته‌ای برای همه زمان‌هاست
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، قربانعلی مقبلی امروز در همایش پیوند آسمانی ضمن خیرمقدم به مدعوین و تبریک سالروز ازدواج دخت نبی اکرم (ص) و حضرت علی(ع) گفت: بی تردید بی نظیرترین مرد عالم با بزرگ بانوی اسلام وصلت نموده و الگوی بی نظیری برای تمام زمان در طول تاریخ است.
فرماندار شهرستان پاکدشت افزود: اهمیت و نقش ازدواج در خانواده یکی از مهمترین تاکیدات دین مبین اسلام است و ارج نهادن به این مقدسات یکی از ارکان پایداری‌های خانواده است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما خانواده‌ها باید سعی کنیم در خانواده همدلی داشته و همدیگر را درک کنیم و تشریفات را کنار بگذاریم و زندگی را به جوانان آسان کرده و الگویی از زندگی فاطمه زهرا و علی(ع) را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
مقبلی با بیان اینکه زندگی مشترک این دو بزرگوار نمونه‌ای از یک زندگی کاملا  عاشقانه و آگاهانه و سرشار از ساده زیستی و مهرورزی معنویت و عشق به پروردگار عالم است، شناخت این پیوند سرشار از الگوهای زیبا و ماندگار است و می‌تواند در راستای فرهنگ سازی به نسل جوان و ارائه الگو به آنان در جهت ترویج ازدواج‌های آسان، ساده و معنوی موثر است.
فرماندار شهرستان پاکدشت با بیان اینکه مهم‌ترین شیوه‌های تعلیم و تربیت، روش الگوگیری است، عنوان کرد: اسلام هم برای تربیت و تعالی انسان‌ها، بر این اصل مهم تاکید کرد؛ زیرا شخصیت الگو، به عنوان یک نقطه کانونی در محور رشد و هدایت‌های اخلاقی تربیتی قرار می‌گیرد و در شکل گیری رفتار تربیت شونده، آثار زیادی بر جای می‌گذارد.
وی ادامه داد: به همین دلیل قرآن کریم الگوهای صحیحی را تعیین کرده و بر پیروی از ایشان سفارش کرده است. از سوی دیگر نیاز به الگو، از نیازهای طبیعی بشر است و انسان را وا می‌دارد تا با در نظر داشتن الگوی مورد نظر، تلاشی هدف دار و آگاهانه برای رسیدن به ویژگی‌های رفتاری و اخلاقی الگو در پیش گیرد.
مقبلی یادآور شد: قرآن کریم، رسول گرامی اسلام (ص) را الگوی شایسته و اسوه حسنه مؤمنان معرفی کرده است، در این الگوگیری فرقی میان زن و مرد نیست، اما به دلیل خُلق و خوی و مسئولیت‌های خاص زنانه، لازم است زنان از جنس خود هم، الگویی داشته باشند تا از نظر پذیرش الگو و روشن شدن مصادیق اسوه پذیری، به راه و رسم و سیره ی اخلاقی و خانوادگی او اقتدا کنند.
فرماندار شهرستان پاکدشت گفت: پیامبر(ص) خود در سخنانش، فاطمه (س) را از وجود خود می‌داند و بارها در جمع مؤمنان می‌فرماید «فاطمه(س) پاره تن من است. وجود فاطمه (س) از وجود رسول خدا (ص) جدا نیست و سیره او جلوه دیگری از سیره پیامبر است، پس فاطمه (س)، ادامه ی راه و سیره رسول خدا(ص) در همه زمینه‌هاست از جمله بندگی خدا، تقوا و عبادت، حجاب و عفاف و...، اما آنچه در زندگی کوتاه حضرت، برای اسوه پذیری خاص زنان از ایشان بیشتر متبلور شده است سیره حضرت، در عرصه  خانواده و همسرداری و تربیت فرزندان است.
این گزارش حاکی است، به‌مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) همایش پیوند آسمانی به همت دفتر بانوان و خانواده فرمانداری و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسین لزومی امام جمعه پاکدشت، قربانعلی مقبلی فرماندار پاکدشت، فرهاد بشیری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، محمد تاجیک معاون سیاسی‌ـ انتظامی فرماندار پاکدشت و مسئولان و روسای ادارات این شهرستان در کانون فرهنگی شهدای پاکدشت برگزار شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول