اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دانشگاه پیام‌نور بجنورد؛

کرسی آزاداندیشی ازدواج در بجنورد برگزار شد

خبرگزاری فارس: نشست کرسی آزاد اندیشی با موضوع «ازدواج: سنتی یا مدرن» به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) در مجتمع فرهنگی هنری بصیرت دانشگاه پیام نور مرکز بجنورد برگزار شد.

کرسی آزاداندیشی ازدواج در بجنورد برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور خراسان شمالی، کارشناس مشاوره خانواده و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست گفت: هر چیزی را که انسان می‌خواهد انتخاب کند نیاز به شاخص‌ها و مبنا و معیاری دارد که آن ‌را گزینش می‌کند.
محمدبخشی با اشاره به اینکه برای اقدام به ازدواج چند شاخص وجود دارد، اظهار داشت: از شاخص‌هایی که می‌توان به آن اشاره کرد، شاخص‌های اخلاق و ایمان، اشتغال اقتصاد، مهر و انس، تحصیلات و تفاوت طبقات تحصیلاتی، خانواده و نقش آن و همین‌طور فرهنگ است که با بررسی این موارد می‌توان زمینه سازی یک ازدواج موفق را فراهم کرد.
وی اضافه کرد: هر زمانی که انسان به بلوغ فکری و اجتماعی برسد زمان مناسب برای ازدواج او خواهد بود.
کارشناس مشاوره خانواده و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی سپس سن ازدواج برای خانم‌ها را از 20 سالگی و آقایان را از 25 سالگی مناسب دانست.
وی به شاخص زیبایی اشاره کرد و گفت: در بعضی از مواقع انسان‌ها دنبال کمال جویی می‌روند، که به تنوع خواهی می‌رسد و این تنوع خواهی زمانی رخ می‌دهد که انسان خویشتن‌دار نباشد زیرا انسان هرچه خویشتن‌دار باشد به کمال می‌رسد.
بخشی تصریح کرد: این زیبایی، به زیبایی‌های ظاهری و باطنی که دختر و پسر باید به آن در ازدواج توجه داشته باشند، برمی گردد تا پس از ازدواج برایشان مشکل ساز و موجب رنجششان نشود.
وی بیان داشت: مرد در مرحله اول باید تأمین کننده عواطف و در مرحله دوم تأمین کننده اشتغال باشد و بزرگ‌ترین اثری که در دیر ازدواج کردن برای مردان وجود دارد، این است که شور عاطفی‌اش از بین می‌رود.
کارشناس مشاوره خانواده و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به شاخصه مهر و انس اشاره کرد و گفت: مهر و انس منجر به ارتباط دختر و پسر می‌شود که این خود دو اثر اجتماعی عمومی و اختصاصی دارد.
وی در خصوص معیارهای ضروری ازدواج افزود: معیارهای لازم ازدواج سلامت شخصیت، همت وجودی، سلامت رفتاری و اجتماعی، تناسب اجتماعی و خانوادگی و همچنین عدم آشفتگی در زندگی است.
استاد حوزه  علمیه الزهرا (س) بجنورد نیز در این نشست ‌با بیان اینکه دو رکعت نماز متأهل برابر 70 رکعت نماز انسان مجرد ثواب دارد، گفت: انسان با زندگی متأهلش می‌تواند به سعادت ابدی دست یابد چون جهاد اکبر بالاترین جهادهاست.
فاطمه ولی‌پور افزود: ایمان و عقیده، اخلاق فردی و اخلاق اجتماعی نیز سه عنصر مهم شناخت فرد برای ازدواج است.
وی تصریح کرد: اگر ازدواج همراه با شناخت و توکل بر خدا باشد، ازدواج موفق و منطقی خواهد بود.
ولی‌پور خاطر نشان کرد: ازدواج محدودیت نمی‌آورد بلکه باعث پیشرفت‌های وسیعی می‌شود که هر فردی می‌تواند بدان دست یابد.
این کرسی توسط انجمن علمی علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه پیام نور مرکز بجنورد برگزار شد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول