اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی:

حراست از منابع طبیعی تکلیف همگانی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان غربی گفت: حراست از منابع طبیعی به‌عنوان یک تکلیف بر دوش همه اعم از مردم و مسئولان قرار دارد.

حراست از منابع طبیعی تکلیف همگانی است
علی پیرمرادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: حدود 70 درصد خشکی سراسر آذربایجان غربی را مراتع، جنگل‌ها و منابع طبیعی تشکیل می‌دهند به طوری‌که حراست ذخیرگاه‌های زیستی فقط با استفاده از پرسنل این دستگاه امکان‌پذیر نیست بر این اساس برای نگهداری بهینه از ثروت‌های ملی باید همه اقشار اعم از مدیرکل، بخشدار و فرماندار همچنین مردم در حدود امکانات خود به طور جدی وارد عمل شوند.
وی افزود: حراست از منابع طبیعی آذربایجان غربی با 300 نفر نیروی انسانی این دستگاه به دلیل دامنه بسیار وسیع آن به هیچ عنوان امکان‌پذیر نیست پس همه نهادها به ویژه بخشداران، شهرداران، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا با تجهیز امکانات خود مسئولان این دستگاه را با همه توان یاری برسانند.
این مسئول یادآوری کرد: چنانچه در ارتباط با تخریب منابع طبیعی از سوی افراد مختلف گزارش‌هایی به این دستگاه ارجاع شود در کمترین فاصله زمانی نسبت به رسیدگی و تشکیل پرونده همچنین ارسال آن به مرجع قضایی اقدام می‌شود که در راستای بررسی موضوع و صدور حکم مطابق با موازین قانونی و با در نظر گرفتن اهمیت جرم اقدام می‌شود.
وی در ادامه با اظهار به لزوم اطلاع‌رسانی در ارتباط با روش‌های حفاظت از منابع طبیعی نیز تصریح کرد: بازوی اجرایی این دستگاه برای تحقق اهداف ترسیم شده و امور محوله بخشداران هستند از این رو باید در راستای افزایش سطح آگاهی مردم در مورد استفاده کردن از چراگاه‌های مناسب، نحوه مهار آتش‌سوزی و ... اقدامات لازم انجام دهند. 
پیرمرادی به امکان وقوع اطاله دادرسی هنگام رسیدگی به پرونده‌های ارجاع شده به مرجع قضایی اشاره کرد و گفت: در دادگاه بدوی و تجدیدنظر افراد صالح نسبت به صدور حکم مقتضی برای متنبه شدن افراد خطاکار اقدام می‌کنند ولی طول کشیدن رسیدگی به پرونده نباید منجر به ایجاد این شائبه در اذهان عمومی شود مبنی بر این که اداره کل در کشف و برخورد تخلف‌ها تعلل می‌کند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی یکی از برنامه‌های در دست اقدام را ایجاد بوستان در مناطق روستایی عنوان کرد و گفت: بر اساس تفاهمنامه موجود تهیه طرح آن بر عهده فرمانداران و بخشداری‌ها قرار گرفته است پس برای عملی کردن این موضوع به طور جدی همراه با ابتکار عمل و با در نظر گرفتن امکانات و ظرفیت‌ها باید اقدام کنند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول