اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مانور اطفای حریق در جنگل و مراتع شاهرود اجرا شد

خبرگزاری فارس: مانور اطفای حریق در جنگل و مراتع شهرستان شاهرود با موفقیت اجرا شد.

مانور اطفای حریق در جنگل و مراتع شاهرود اجرا شد
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود امروز در این باره اظهار داشت: شهرستان شاهرود با مساحتی بالغ بر 5 میلیون هکتار، دارای 160 هزار هکتار جنگل از نوع پهن برگ (هیرکانی) و سوزنی برگ (ایران تورانی) است.
مجید زمانی افزود: احتمال وقوع آتش‏سوزی دراین عرصه‏های ملی و خصوصاً مناطق جنگلی چهار باغ، ابر و قطری، النگ و کالپوش به دلایل مختلف بسیار زیاد است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به احتمال بالای آتش‏سوزی در حوزه وسیع این شهرستان ضروری است آمادگی لازم برای اطفای حریق ایجاد شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود با اشاره به اجرای مانور اطفای حریق گفت: هدف از برگزاری این مانور، هماهنگی و آمادگی، پیشگیری از آتش‌سوزی، تمرین واکنش سریع، تعیین نقاط ضعف و قوت و نیز کاهش میزان خسارات وارده به طبیعت است.
زمانی اظهار داشت: به منظور سنجش و بررسی میزان آمادگی و هماهنگی دستگاه‏های اجرایی دولت (لشگری، کشوری) و شهرداری‏ها که به استناد تبصره ذیل ماده 47 قانون حفاظت و حمایت از منابع طبیعی موظف به همکاری در صورت اعلام نیاز توسط مامورین منابع طبیعی شده‏اند، برگزاری یک مانور اطفای حریق در جنگل‏های ابر و قطری پیش‏بینی شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود اضافه کرد: این مانور با حضور مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری و مدیریت بحران استانداری سمنان و فرماندار شهرستان شاهرود اجراشد.
وی گفت: در اجرای این مانور تعدادی از دستگاه‏های معین از جمله فرمانداری شاهرود، لشکر 58 ذوالفقار، فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان شاهرود، لشکر 10 محرم، اداره محیط زیست، اداره کل راه و ترابری اورژانس، جمعیت هلال احمر، شهرداری، سازمان آتش‏نشانی،شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان شاهرود و اداره کل منابع طبیعی استان، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان و اداره منابع طبیعی آبخیزداری شاهرود و منابع طبیعی بخش‏های بسطام، میامی، بیارجمند فراخوان شدند.
زمانی افزود: این دستگاه‏ها همکاری بسیار خوبی در اجرای مانور داشتند و مانور با موفقیت به اتمام رسید.
وی خاطرنشان کرد: اولین گروه مجری این مانور در محل تعیین شده در جنگل ابر در فاصله 40 کیلومتری شاهرود این مانور را اجرا کردند.
در این مانور سه ساعته که با حضور 15 دستگاه اجرایی انجام شد، شرکت‏کنندگان علاوه بر آشنایی با اهداف مانور، با مباحث کارشناسی پیرامون آتش‏سوزی نیز آشنا شدند.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول