اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان دشتی:

مراتع موجود جوابگوی دامداران خورموجی نیست

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان دشتی گفت: در سال‌های اخیر به‌خاطر خشکسالی مراتع جوابگوی دامداران نبوده و کمتر عشایر دامدار در منطقه حضور پیدا می‌کنند.

مراتع موجود جوابگوی دامداران خورموجی نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، یوسف امیری چهارشنبه شب در نشست مشترک با اعضای هیئت کوه‌نوردی دشتی اظهار داشت: ما با مرتع‌داران و دامدارانی که خلاف قانون عمل کرده و به تخریب منابع طبیعی می‌پردازند برخورد می‌کنیم و تاکنون با افراد متعدد برخورد صورت گرفته است.
رئیس اداره منابع طبیعی دشتی افزود: در سال‌های اخیر به‌خاطر خشکسالی مراتع، جوابگوی دامداران نبوده و کمتر عشایر دامدار در منطقه حضور پیدا می‌کنند.
وی ادامه داد: ما حتی برای قطع یک درخت در منطقه دشت پلنگ پرونده تخلف ساخته‌ایم.
یوسفی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط منابع طبیعی دشتی گفت: در اطراف خورموج کمربند سبزی به مساحت 420 هکتار ایجاد کرده‌ایم و انواع درخت‌ها از جمله کنا، کهور و آکاسیا را در این کمربند سبز کاشته‌ایم.
وی تصریح کرد: در منطقه بنگه جنگل کاری صورت گرفته به نحویی که در این بوستان صحرایی 70 هکتار جنگل کاری انجام داده‌ایم.
رئیس هیئت کوه نوردی دشتی نیز در این نشست گفت: هر چند اهم فعالیت هیئت کوهنوردی باید در راستای ورزش قهرمانی باشد اما در سال‌های اخیر بیشتر تلاش اعضای هیئت کوهنوردی حفاظت از منابع کوهستان منطقه، فرهنگ سازی حفاظت از منابع طبیعی و توجه مردم و مسئولان به منابع طبیعی به ویژه در بخش کوهستان منطقه بوده است.
حمید زارعی افزود: همواره شاهد تخریب مناطق مهم و جنگل‌ کوه‌های اطراف و به‌ویژه بیرم از طرف دامدارن و مرتع‌داران هستیم و باید با افراد خاطی برخورد شود.
وی ادامه داد: یکی از مناطق مهم منطقه آب انار است که مورد تخریب مرتع‌داران و دامداران قرار گرفته و به مرور درخت‌های منطقه در حال نابودی است.
در پایان مقرر شد با اهدای نهال از طرف منابع طبیعی تیمی متشکل از اعضای هیئت کوهنوردی اقدام به کاشت درخت در منطقه آب انار کنند و کارشناسان منابع طبیعی نیز منطقه را مورد بازدید قرار دهند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول