اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری:

20 هزار خانوار در مراتع چهارمحال‌و‌بختیاری سکونت دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر 20 هزار خانوار در مراتع این استان سکونت دارند.

20 هزار خانوار در مراتع چهارمحال‌و‌بختیاری سکونت دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عطاءالله ابراهیمی ظهر امروز در گردهمایی مسئولان و اعضای شبکه سه آموزش و ترویج کشور در این استان اظهار داشت: بر اساس گزارش آماری ایستگاه‌های باران‎سنجی و سینوپتیگ استان میزان بارش سالانه در این استان از 200 میلی‌متر تا یک‌هزار و 600  میلی‌متر از لحاظ تراکنش مکانی متغییر است.
وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی و اکولوژیکی این استان گفت: برخورداری از حداقل ارتفاع 800 متری تا حداکثر ارتفاع 4 هزار و 455 متری موجب شده است تا حجم نزولات جوی بالایی را در این استان شاهد باشیم.
ابراهیمی با بیان اینکه این استان سرمنشأ سه رودخانه بزرگ کارون، زاینده‌رود و دز است، گفت: با وجود عبور این سه رودخانه پرآب حجم نزولات آبی این استان 10 میلیارد مکعب برآورد شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بر همین اساس میزان آب‌دهی دو رودخانه زاینده‌رود و کارون بین هفت تا 9.3 میلیارد مکعب آب گزارش شده است.
وی متراژ فضاهای جنگلی در این استان را 307 هزار هکتار جنگل و یک میلیون و 90 هزار هکتار مرتع اعلام کرد و گفت: با وجود این سطح عظیم مرتع و جنگل است که اقتصاد عمده مردم این استان کاملا به کشاورزی و دامپروری وابسته شده است.
ابراهیمی با بیان اینکه در حال حاضر 20 هزار خانوار در مراتع این استان سکونت دارند، گفت: با توجه به اینکه جنگل‌ها و مراتع نقش بسزایی در اقتصاد استان دارند، صیانت از این منابع بیش از پیش لازم و ضروری است.
وی مباحث ترویجی را یکی از اولویت‌های اساسی این اداره‌کل در راستای حفظ و صیانت از مراتع استان برشمرد و گفت: ترویج فرهنگ پاسداری از منابع طبیعی و ملی و ضرورت صیانت از این گنجینه‌های ارزشمند با مشارکت و حضور فعال مردم محقق خواهد شد.
ابراهیمی عنصر اصلی تغییر در یک مجموعه را انسان معرفی کرد و گفت: تقسیم تجربیات عامل تغییر رویکردهای یک سازمان است.
این مقام مسئول از کاهش 70 الی 80  درصدی سطوح آتش‌سوزی در این استان خبر داد و گفت: در سال گذشته با توجه به حجم تبلیغات گسترده در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ صیانت از مراتع استان شاهد کاهش حجم عظیمی از لحاظ تعداد و سطوح  تأثیرپذیری از آتش را در استان شاهد بودیم.
در پایان این مراسم همچنین حجت‌الاسلام محمد حسینی به عنوان سرپرست نمایندگی ولی‌فقیه در اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری معرفی شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول