اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردکان:

هوشیاری خانواده‌ها سدی در برابر فساد اجتماعی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اردکان با بیان اینکه خانواده یک اجتماع کوچک است، گفت: هوشیاری خانواده‌ها سدی محکم در برابر فسادهای اجتماعی است.

هوشیاری خانواده‌ها سدی در برابر فساد اجتماعی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه اردکان ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت امام جواد (ع) با اشاره به سن کم جوادالائمه به هنگام برگزیده شدن به مقام امامت اظهار داشت: امام جواد (ع) در سن هشت سالگی مطالب علمی و فلسفی فراوانی را بیان می‌کردند که این مسئله باعث حیرت حاکمان زمان شده بود.
وی با بیان اینکه نزول مقام امامت در سن نوجوانی زمینه‌ساز شبهه‌های فراوانی در بین مسلمانان بود، بیان کرد: امام جواد (ع) مناظرات علمی را برای زدودن شبهه و سئوالات مردم طراحی می‌کردند تا از وقوع شبهه جلوگیری کند.
حسینی با اشاره به عظمت علمی حضرت جوادالائمه(ع) گفت: روایات و سخنان فراوانی از حضرت سینه به سینه منتقل شده است و همه این روایات بر مقام علمی امام تاکید دارند.
خطیب جمعه ارکان همچنین ضمن تشکر از حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد و مسئولان و مردم شهیدپرور استان و شهرستان اردکان در مراسم بیست و سومین سالگرد رحلت اسوه اخلاق آیت‌الله خاتمی، بیان کرد: ایشان یکی از تاثیرگذارترین روحانیون روشنفکر و آراسته به اخلاق و مردم‌محور این دیار بود که زندگیشان با کردار خالصانه، گفتار خدا پسندانه و اندیشه خیرخواهانه توأمان بود.
حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) که به روز ازدواج نامگذاری شده است، افزود: جوانان و خانواده‌های ایرانی باید با تاسی از این دو بزرگوار ازدواج را آسان بگیرند و به این سنت حسنه که فواید بسیاری برای حفظ و تحکیم خانواده و جامعه در پی دارد عمل کنند.
وی همچنین با اشاره به شهادت حسین فهمیده و روز نوجوان نیز عنوان کرد: دشمن با شیوع شبکه‌ها و سایت‌های غیر اخلاقی و منحرف ماهواره‌ای و اینترنتی در فضای جامعه سعی می‌کند فرزندان این آب و خاک را از سنین کودکی و نوجوانی با خود همراه کند.
حسینی ادامه داد: هوشیاری خانواده‌ها به ویژه نوجوانان و جوانان می‌تواند سد محکمی در مقابل توطئه‌های دشمن باشد و از ترویج فساد در جامعه جلوگیری کند.
امام جمعه اردکان همچنین با اشاره به روز 13 آبان که به روز دانش‌آموز نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: همه دانش‌آموزان باید مبارزه نظری و عملی با استکبار جهانی که نقشه‌های شومی برای این ملت در سر می‌پروراند را سرلوحه امور خود قرار دهند.
وی تاثیر مراسم برائت از مشرکین توسط حجاج غیور ایرانی در سال 1366 را در بیداری اسلامی و ایجاد نهضت‌های جهانی غیرقابل انکار توصیف کرد و اظهار داشت: اگر امروز شاهد چنین حرکت‌ها و خیزش‌هایی در منطقه و جهان هستیم، بی‌شک از اثرات اسلام‌خواهی و شجاعت مردم ایران در طول دوران انقلاب است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول